-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot på nye jaktmarker
Her er beviset – Peugeot er i ferd med å klargjøre en sportslig coupé basert på konseptbilen 308 RC-Z.
Det var på Frankfurt-utstillingen i 2007 at Peugeot presenterte konseptbilen RC-Z som raskt ble betegnet som en fransk TT-kloning. Årsaken var et utseende som hadde mye til felles med den karakteristiske første generasjon Audi TT.
Men dette var langt fra første gang Peugeot viste sportslige småbiler – allerede i Genève i 2002 brukte de RC-betegnelsen i kombinasjon med kortfargene spar og ruter, på to små åpenbaringer som kollega Stein Pettersen i BIL har vært så heldig å få prøvekjøre på bane for et par år siden.
Les om Vår drømmedag på testbanen
Les mer i Tvilling-konsept fra Peugeot
Nå kan vi avsløre at Peugeot er i ferd med å realisere den kompakte sportsbilen, og med årets suksess på Le Mans bør de jo smi mens jernet er varmt. Kanskje får vi se en ferdig produksjonsbil allerede på Frankfurt-utstillingen i september, men produksjonen er neppe i gang før tidlig i 2010.
Konseptbilen var utstyrt med en kompakt 1,6-liters bensinmotor med 218 hk (basert på 1,6-literen som brukes av Peugeot og Mini). Men vi kan nok regne med at Peugeot også vil tilby spreke dieselutgaver – det er jo blitt stuerent selv i sportsbiler i dag.
Det er tydelig at PSA-søsknene Peugeot og Citroën nå er i ferd med å posisjonere seg i hver sin nisje, for mens Peugeot satser sportslig med Le Mans og RC-Z, går Citroën i mer luksuriøs retning med sine kommende DS-modeller.