-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Nytt designsenter
Dette er Polestar-miljøet
Unger preges vel av miljøet de vokser opp i. Bilder fra det nye designstudioet til Polestar kan forklare hvorfor bilen ser ut som den gjør.
Det er ikke lenge siden vi viste dere hvordan det nye designstudioet til Lynk & Co. så ut. Det virket som et hjem det var morsomt å vokse opp i, og der det ikke var så farlig om man slengte rundt seg med fargestifter og Legoklosser.
Ikke helt rølpete, kanskje, men nesten på grensen.
Det ligger i Gøteborg, et par kilometer unna det superstreite designsenteret til Polestar som vi var med på å åpne for nesten fem år siden.
Stramt og rent og akkurat slik som Polestar gjerne vil at bilene deres skal presenteres. Der design betyr forholdsvis kjølig, tradisjonell skandinavisk formgiving.
Nytt studio
Nå har de åpnet et nytt designstudio. En superclean en-etasjers bygning fra 1984 som nå er fullstendig renovert i henhold til Polestars strenge design-standard – som det heter.
Bygget har egentlig litt Middelhav preg – det kunne godt ha ligget i åskanten mellom Nice og Cannes, men ligger altså på en del av det gamle administrasjonsområdet til Volvo litt utenfor Gøteborg, og ble tegnet av – av en eller annen grunn – italienske Romaldo Giurgola og svenske (ikke fullt så rart) Owe Svärd.
Strengt, firkantet, funkispreg som er skikkelig gjentatt på innsiden.
Respekt
Det er østerrikske Maximilian Missoni, designsjef hos Polestar, som har hatt kontrollen med ombyggingen og han sier det var viktig å vise respekt for bygningens opprinnelige uttrykk da de integrerte sitt eget studio der.
– Helt bevisst sørget vi for å fremheve den opprinnelige strukturen og de opprinnelige detaljene av respekt for hele uttrykket som gir bygningen dens unike karakter, sier han.
Resultatet er det du trygt kan kalle minimalistisk, skandinavisk estetikk. Det hadde ikke vært på sin plass med et persisk teppe der, for å si det sånn.
Selv om bygningen i veldig stor grad byr på 90-graders vinkler, og bilene derfra i økende grad viser 45 grader i skulptur-formene, er det opplagt at Polestar-design holder fast ved det nedtonede, skandinaviske.
Vi kommer garantert til å se det på Polestar 5 også, men det jeg er spent på er: Når Polestar en gang gir etter og blir litt mer leken i designen – kommer de da til å sende noen av sine designere på gjesteopphold nede blant kollegene hos Lynk & Co, eller blir de nødt til å bygge om litt på eget anlegg?