-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Porsches fremtid
For første gang kan vi presentere bilder av Porsches elbil under testing.
Mission E ble presentert som konsept på bilutstillingen i Frankfurt for to år siden, og vi fikk nylig flere detaljer om bilen fra en av Porsches toppsjefer.
Her er ferske bilder av en prototyp under testing nær Porsches anlegg i tyske Weissach. Selv om den er godt kamuflert og til og med utstyrt med «eksosrør», er det ingen tvil om at dette er produksjonsutgaven av Mission E som konseptet het.
Av eksisterende modeller på markedet er det Tesla S som er eneste utfordrer, men mange produsenter har lovet nye elbiler i løpet av et par år – blant annet BMW som viste konseptbilen i Vision på nylig avholdte IAA i Frankfurt.
Porsche har bekreftet at bilen får en rekkevidde på inntil 530 kilometer etter NEDC-standarden. Den skal gjøre null til hundre på 3,5 og ta seg videre til 200 på under tolv sekunder.
Takket være et 800 Volt-system (400 Volt er vanlig i dagens elbiler) skal det bli mulig å lade batteripakken til åtti prosent full i løpet av femten minutter.
Dette vil kreve spesielle ladestasjoner, men alle de tyske produsentene, inkludert Ford, er allerede enige om raskt å sette i gang utbyggingen av ladestasjoner med kapasitet på inntil 350 kW.
400 stasjoner skal være på plass inneværende år, mens tusenvis av stasjoner skal være tilgjengelige i 2020 når svært mange produsenter er på banen med nye elbiler.