-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mer pepper for Porsche
Historien rundt Porsche 4x4er begynner å bli ganske tett. Først ble vi fortalt at den skulle komme, delvis basert på en tilsvarende VW-utgave. Så fikk vi høre om den nye V-åtteren. Så ble grunnstenen for den nye fabrikken lagt ned i februar. Så lærte vi hva navnet skulle bli. Og nå øker de produksjonen fra 20 til 25.000 lenge før den første er produsert!
Og bilen er da heller ikke noen typisk Porsche. Riktignok konstruerte gamle Ferdinand noen firehjulsdrevne krigere på Boble-basis, men de var litt alvorligere enn dette her.
En typisk soft-roader ser det ut som, men med en flunkende ny V-åtte motor som later til å bli grunnlaget for noe adskillig Porschere.
Porsche kommer også med en coupe som skal møte McLaren eller Ferraris F60 og også gjøre krav på å være det heftigste i verden. Det skal bli trangt i toppen om noen år. Men hvor langt planene for denne modellen (980?) enn er kommet, er de garantert ikke kommet så langt at fabrikkens ledelse plusser på med 5000 årlig i produksjonsplanene. Det har man derimot gjort med Cayenne.
Selv om ikke noen bil skal trille ut av den flunkende nye Dresden-fabrikken før om et år er åpenbart interessen for den så stor at man allerede nå har bestemt seg for å oppe produksjonstakten fra 20.000 til 25.000 enheter årlig. Og våre interne forventninger ligger enda høyere sier sjefene.
Intet under. Den norske importøren ser klart for seg at med Cayenne kan Porsche-salget i Norge for første gang bli fire-sifret. Gang opp dette forholdsvis med resten av verden, og du begynner å lure på hvorfor de ikke slår til med 100.000 med en gang.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no
(I notisen bladet Bil hadde i nr. 12 '99, gikk bilen under prosjektnavnet Porsche Colorado)