-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Potent Vauxhall VXR8
Vauxhall lanserer nå sin nye VXR8. Dessverre kan du se langt etter denne i Opel-innpakning.
Normalt er Vauxhall-modellene nærmest identisk med tilsvarende fra Opel, men denne potente muskelbilen kommer kun til Europa i britisk innpakning.
Årsaken er at den er utviklet i Australia, hvor den selges som Holden HSV E3 GTS. Dermed har den rattet på riktig side for øyriket.
Spesialavdelingen til Holden er kjent for å bygge potente biler, og denne er intet unntak. Under panseret sitter en 6,2-liter LS3 V8-maskin som varter opp med 431 hk og et maks dreiemoment på 550 Newtonmeter.
Kreftene sendes til bakhjulene gjennom en 6-trinns girkasse, manuell eller automatisk etter hva kunden foretrekker.
Bilen sprinter til 60 mph (96 km/t) i løpet av 4,9 sekunder og har en potensiell toppfart på 155 mph (250 km/t).
Det betyr ytelser på nivå med biler som Audi RS6, BMW M5 og Mercedes E 63 AMG. Prisen er derimot vesenlig lavere enn på de tyske konkurrentene. Britene får en VXR8 for €49.500.
Til sammenligning koster en Insignia VXR 4x4 - tilsvarende vår Opel Insignia OPC - ca 33.000 pund.
Fra racerbanen
VXR8 har et sportslig chassis utviklet på racerbanen med progressive dempere.
For første gang har den også Magnetic Ride Control, et system som inntil 1000 ganger i sekundet tilpasser chassiset til underlaget. Teknologien er også på plass i Corvette ZR1.
Nytt er også Launch Control som gir superrask respons ved akselerasjon. Alt føreren trenger å gjøre er å tråkke gasspedalen i bunnen, så sørger systemet for at gasspådraget tilpasses underlaget.
Påkostet
Innendørs er full skinnpakke standard, og de to forsetene er spesialbygde HSV-seter med god sidestøtte og 8-veis justering.
Selvsagt har bilen tilkobling for iPod og Bluetooth, og entusiastiske eiere kan hente frem det de måtte ønske av informasjon på en EDI (Enhanced Driver Interface) med 5-tommers skjerm på dashbordet.
Her kan man lese av rundetider, G-krefter, effekt og dreiemoment – ja også hvor mye bilen sladder.
Selv i Storbritannia blir Vauxhall VXR8 eksklusiv vare – kun seks forhandlere selger den, mens service kan foretas på 34 punkter.