-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vanskelig norsk dag
Rally Monte-Carlo for eldre biler er kjørt 1/3, og de norske resultatene er meget beskjedne. I fjor var det to norske som kjempet i toppen. Nå er det ingen.
Det var ikke Norges dag i årets Rallye Monte-Carlo Historique. Beste norske ligger på plass nummer 21 etter at fem av 15 prøver er avsluttet.
Det er Tore Johannessen med kartleser Tine Hallre (bildet) i en Porsche 911 som er beste norske ekvipasje. I fjor var Johannessen med og kjempet helt i toppen sammen med Petter Granerud som endte som nummer to i løpet. Nå ligger Granerud langt nede på 60. plass – også han i en Porsche 911.
- Et av de mest krevende rally jeg har kjørt, sier Tore Johannessen. - Det handlet ikke minst om dekkvalg, samt hvor i feltet man starter. Vi var blant de første på veien og måtte flere steder brøyte, mens de lengre bak hadde spor. Det var så ille at vi noen ganger snurret rundt på veien for det var så glatt og så mye snø.
De fire beste norske kjører alle Porsche 911. Mens beste ikke-Porsche i løpet er Tom Berve som kjører en standard Volkswagen Golf GTI fra 1979.
De har virkelig hatt dagen. Berve forteller:
- Vi hadde en meget kjedelig første prøve der vi ble liggende bak bilen til en tilskuer som hadde bestemt seg å dra hjem. Vi kjører jo på åpne veier og kom ikke forbi. Dermed ble vi nummer 240 etter første dag. Det var ikke det vi hadde satset på.
- Men i dag tok vi igjen og kjørte oss opp til nummer 54. Det er den største oppturen vi kan huske noen har gjort. Vi kjørte fire makeløse prøver. Noen på bare asfalt, andre i tett snødriv og store spor. Golfen bare danset opp og ned på alpeveien, og dette var virkelig gøy. På en prøve tok vi igjen en bil, og selv å passere gikk fint på de smale veiene.
- Bilen går som en klokke – ikke et feilslag. Vi har ikke kjørt en meter feil, og nå gleder vi oss til de øvrige 2/3 av løpet med nye prøver mandag og tirsdag med avslutning med to klassiske prøver natt til onsdag
- Om det er en ting vi vet meget godt – så er det at alt kan skje i dette løpet. Veiene er ekstremt varierte og krevende. Det er alle typer føreforhold, og bare de som kan beherske alt gjør det bra.
Tome Berve kjører sitt tredje Rallye Monte-Carlo Historique og kjører sammen med BilNorges Knut Moberg d.e. Han er kartleser i Golfen som er Type 1 fra 1979 og har gått over 300.000 km.
De kjører på de samme Nokian vinterdekkene som de kjørte løpet med en gang tidligere – og hittil har de også kjørt på piggdekk som har vært gjennom denne løpet en gang tidligere.