-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Stadig større SUV-familie
Renault har allerede tre SUV-er på markedet, men for å være til stede i alle nisjer må de hele tiden tenke nytt.
Renault var tidlig ute i det kompakte SUV-segmentet med sin Captur som nylig er presentert i andre generasjon – nå også med hybrid drivlinje.
Men i det større segmentet var de vesentlig tregere ute. Årsaken er nok til dels at flerbruksbiler lenge hadde en solid posisjon i det franske markedet, og der var de franske produsentene godt representert i alle størrelser.
Renaults første mellomklasse-SUV, Kadjar, kom på markedet i 2016. Den er aldri blitt noen volumselger i Norge og sliter også på hjemmebane der Peugeot 3008 sammen med Citroën C5 Aircross dominerer dette segmentet.
En facelift for Kadjar i 2018 satte heller ikke særlig fart i salget, så nå er Renault i ferd med å utvikle en helt ny modell som trolig skal på markedet i 2021.
I forbindelse med generasjonsskiftet skal modellen over på en helt ny plattform, CMF-C som er lettere og stivere enn dagens plattform. I tillegg er den klargjort for elektrifisering slik at Renault kan tilby modeller med hybrid drivlinje.
Trolig vil Kadjar få en mild hybrid, lånt fra nye Renault Clio, med 140 hester og gunstige utslippsverdier.
Men det er også interessant å trekke veksler på alliansepartner Mitsubishi og hente den ladbare hybridlinjen fra Outlander PHEV med drøyt 200 hk og firehjulsdrift.
Mer plass til passasjer og bagasje samt økt komfort vil også stå sentralt under utvikling av Kadjar generasjon to – noe som delvis skjer grunnet økt akselavstand.
Interiøret vil preges av digital instrumentering med en stor multimediaskjerm på dashbordet. Avansert finish og mer påkostede materialer skal gi nye Kadjar en høyere følelse av kvalitet.
I tillegg til de nevnte hybride drivlinjer vil Renault tilby 1,3-liters turbo bensinmotorer med 130 og 160 hk samt dieselalternativer på 115 og 150 hk.
Men Renault ønsker også å være representert i det mest kompakte segmentet, under Captur. Der planlegger de å lansere sin kompakte by-SUV med en lengde på rundt fire meter.
La oss foreløpig kalle bilen «Kwinko», men mye tyder på at den får betegnelsen Zandar – et navn Renault allerede har beskyttet.
Om den kompakt crossoveren blir en erstatning for Twingo eller et supplement, er foreløpig usikkert, men de kompakte bybilene mister hele tiden sin popularitet.