-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renault fornyer norsk bestselger
Dette er Renaults suverene bestselger i Norge. Nå står den foran et generasjonsskifte som skal gjøre den enda mer attraktiv.
Faktisk står den lille elbilen for nesten 90 prosent av Renault-salget i Norge. Ved utgangen av mai var det ifølge OFV registrert 1181 nye Zoe på norske skilter, av et totalt Renault-salg på 1366 biler.
«Mest rekkevidde for pengene» er argumentet Renault bruker i markedsføringen, og trolig får du enda mer rekkevidde når nykommeren er på plass.
I tillegg skilter Renault Norge med «levering på dagen» - og det er jo langt fra vanlig for nye elbiler i dagens Norge.
Det spekuleres i en batterikapasitet på 50 kWt som gir en rekkevidde på rundt 40 mil etter den strenge WLTP-standarden. Dagens Z.E. 40 er oppgitt til 388 km etter den gamle NEDC-standarden. I praksis vil det innebære en økning på rundt 30 prosent.
Og så er det meget sannsynlig at nye Zoe, som de fleste andre elbiler på markedet, går over til CCS2-standarden slik at den får tilgang til et større nettverk av ladere, samtidig som ladefarten forventes å øke til 100 kW.
Selv om bilen som her er observert under testing i Syd-Europa er godt kamuflert, ser vi at den ikke skiller seg radikalt ut fra forgjengeren.
Den vil trolig få overført noen designtrekk fra nye Clio, men de viktigste nyhetene er på den tekniske fronten – noe som er viktig for å henge med i konkurransen etter hvert som nye konkurrenter kommer til.
Vi vet jo blant annet at både Seat og Skoda kommer på markedet samtidig som Volkswagen utstyrer e-Up med ny batteripakke som gir vesentlig bedre rekkevidde.