-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo vil glede sansene dine
Man må selvsagt til Kina for å finne et marked for noe så spesielt som denne luksusbilen.
Volvo har allerede en treseters luksusutgave av en lang S90, kalt Excellence, på markedet i Kina, men noen vil tydeligvis ha noe enda mer eksklusivt.
Ja vel, sier Volvo, og spør de som besøker bilutstillingen i Beijing hva de syns om S90 Ambience Concept.
Her sitter «sjefene» i baksetet, der selv en person med ekstremt lange ben garanteres komfort uten sidestykke om han setter seg på høyre side, der forsetet er erstattet av en komfortabel fotskammel.
Via en app kan passasjerene påvirke atmosfæren i bilen ved å velge et av syv visuelle tema som synkroniseres med lyd og lukt.
– Ambience Concept redefinerer luksus og tar begrepet videre, forbi de materielle valgene, ved å skape en bil som kobler seg til sansene våre, sier Robin Page, visepresident med ansvar for design hos Volvo Cars.
De visuelle elementene forvandler det innvendige taket i forhold til valgt tema. Man kan blant annet velge mellom nordlys, skandinavisk skog, svanesjø, skjærgård og regn. Hvert tema gir en spesiell stemning som spenner fra avslappende til oppkvikkende.
Det fins en nattlig stemning som fremkaller søvn, og i motsatt ende av skalaen en innstilling som gir en boost med frisk, oppløftende energi.
Den synkroniserte lyden spilles gjennom bilens Bowers & Wilkins premium lydanlegg som inkluderer små tweetere i hodestøttene.
Hvert tema er matchet med en av fire dufter skapt av Byredo, som sprayes ut fra midtkonsollen.
Selv om S90 Ambience er definert som konsept i Beijing har Volvo klare intensjoner om å gjøre prinsippet tilgjengelig i produksjonsutgaven S90 Excellence for å utvide sitt program i luksusklassen, spesielt i Kina.
I 2017 overskred Volvo-salget for første gang 100.000 biler i Kina, et viktig bidrag til selskapets fjerde strake år med rekordsalg og vekst. Kina er Volvos største marked både totalt og, i særklasse, for S90 sedan.