-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Investerer tungt i USA
Nytt VW-merke med egen fabrikk
Volkswagens nye Scout Motors har nå bekreftet planene om en to milliarder dollars fabrikk i Sør-Carolina.
Fabrikken skal ligge noen mil utenfor statens hovedstad, Columbia, og den skal i drift fra 2026. Første produkt ut er en røff elektrisk SUV priset til rundt 40.000 dollar.
Fabrikken skal, når den står ferdig, ha en kapasitet på 200.000 biler i året og vil gi minst 4000 permanente arbeidsplasser.
Bilene under Scout-paraplyen skal være røffe nok til å konkurrere med de barskeste fra Jeep og Land Rover, samt Fords gjenopplivede Bronco, og de skal være inspirert av den klassiske Intenational Harvester Scout som ble bygget i perioden 1960-1985.
Scout-sjef Scott Keogh betegner ikke bilen som en SUV, men som en RUV – Rugged Utility Vehicle. Kort tid etter denne vil det følge en pickup basert på samme oppskrift og plattform.
Volkswagen presenterte planene for Scout i mai 2022, og rettighetene til å bruke navnet fikk de da de kjøpte Navistar to år tidligere.
Volkswagen trenger nye ben å stå på for å øke sin tilstedeværelse i det amerikanske markedet som er dominert av store pickuper og SUV-er fra blant annet Ford, Chevy, Jeep og nykommer Rivian.