-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Denne skal erstatte Yeti
Etter åtte år på markedet er Skodas kompakte SUV snart moden for de evige biljaktmarker.
Yeti ble raskt en volumselger da den kom på markedet for åtte år siden. I første hele salgsår, 2010, ble det ifølge OFV registrert 1329 nye Yeti på norske skilter, noe som gjorde den til nest mest solgte Skoda-modell i Norge, kun slått av Octavia.
Den inntok samtidig en 10. plass blant SUV-ene der Qahqai, 3008 og Outlander toppet statistikken.
Pioner
Yeti var blant de første modellene ut i det kompakte SUV-segmentet, i dag blant nisjene med størst økning. Dermed har også konkurransen tilspisset seg med en rekke nye aktører som f.eks. Mazda CX-3, Honda HR-V og en rekke andre.
Den kompakte Skoda-SUV-en er blant mine favoritter i klassen med hensyn til kjøreegenskaper, og den har et spesielt utseende med høye, kantete former. Store sideruter bak gjør den populær blant den yngre garde i baksetet som har god oversikt til alle kanter.
Selv om Yeti fikk en facelift i 2013, som blant annet innebar valgfritt utseende tilpasset villmark eller asfaltjungel, så synger den ubønnhørlig på siste vers. Og bildene viser etterfølgeren i så godt som umaskert drakt.
Kvadrofoni
Nå er det ikke så mye grunn til maskering heller. Vi er allerede blitt kjent med storebror Kodiaq som leveres med tre seterader og plass til sju. Yeti-erstatteren blir en femseter, men vi ser at front og bakstuss har mye til felles med storebror Kodiaq.
Begge modellene har tette familiebånd til Volkswagen Tiguan, som gjennomgikk et generasjonsskifte i 2016, og som snart også kommer i en forlenget utgave som Tiguan Allspace.
Modellen skal IKKE hete Yeti, med får den kryptiske betegnelsen KAROQ. Jeg skal ikke trøtte dere med bakgrunnen for navnet, det finner dere garantert ut ved å google.
Det store spørsmålet er hvorfor i all verden Skoda dropper det innarbeidede og velklingende Yeti-navnet og erstatter med noe kryptisk som Karoq!
Vi vet jo at Volkswagen har en kompakt SUV på trappene, som muligens kan bli en ny Skoda. En ny Yeti?
Vi lever i spenning.