-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Smart langt hjemmefra
Denne bilen befinner seg langt fra der den skal bygges. Smarts nye crossover blir nemlig kinesisk.
Vi fikk en forsmak gjennom Concept #1 på bilutstillingen i München sist høst, og her er produksjonsutgaven av #1 – nå med bare Smart i betegnelsen – på test i Sverige.
Ett-tallet er naturlig siden bilen blir den første ut fra joint venture-selskapet som eies 50:50 av Daimler og Geely, de som blant mye annet også eier Volvo.
Selskapet holder til i Kina, og herfra skal det komme en serie rene elbiler hvorav crossoveren er den første.
Bilen er basert på Geelys fleksible SEA-plattform som tillater superrask lading og OTA oppdateringer av bilens software.
Smart #1 er inngående testet i laboratorium i temperaturer ned til -40, men nå må den vise at den også fungerer som den skal i nordisk klima.
Bilen har et system som gjør at batteriene alltid arbeider under ideelle temperaturforhold, og brukerne kan styre dette via en app før de legger ut på en reise eller når de skal innom en ladestasjon.
Den nye Smart-modellen blir del av en familie som skal konkurrere direkte mot fremtidens Mini-modeller, skjønt Mini skal tilby biler med forbrenningsmotor i tillegg til de helelektriske en god stund fremover.
En ny elektrisk ForTwo blir trolig neste modell ut, så vil tiden vise om det er aktuelt også med elektrisk ForFour og cabriolet.