-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Smart-bombe med V6 motor
Den gamle tyske Solitude-banen skal også feires. Det skjer nå til helgen, med et veteran-løp og det som er gjør dette til litt mer enn nok et veteran-løp, gjesp er for det første en 100-års feiring, for det andre at Smart stiller med 8 spesialbygde biler som kan gi en pekepinn om hva som kommer.
Derfor er det kanskje også naturlig at Mercedes-datteren Smart legger seg i selen nå som det går mot jubileumsforestilling. Derfra kommer det 8 spesialbygde Roadster-coupeer som skal stilles til disposisjon for kjente veteran-førere som skal delta i oppvisninger.
Den lille to-seteren fra Smart er spennende nok, men noen bombe er den jo ikke akkurat, med sin tre-sylindrede hekkmotor. Men disse utgavene har doblet sylindertallet og til V6-oppskriften er det koblet to turboenheter. Fra 1396 ccm enheten hentes det 170 hester og 220 Nm. Det betyr at vi kan begynne å snakke seriøse interesser. Mer enn 220 km/t i toppfart, 0-100 på under 6 sekunder og mindre enn 5 kg pr. hk i ytelse/vekt forhold.
Nå hører det med til historien at disse bilene skal ikke akkurat bare paradere heller da. Først sendes gamle Hans Herrmann – veteran fra blant annet Mercedes Grand Prix biler i 50-årene – ut i en av disse prototypene, og den tiden han setter på den 4,6 km lange banen skal de andre gråhårede forsøke å matche. Jeg kan forsikre, Hans Herrmann er ikke akkurat noen sinke i dag heller.
Nå er Smart mest opptatt av å fortelle om akkurat dette arrangementet og akkurat disse åtte bilene. Men er det så vanskelig å tro at vi samtidig har fått et glimt av noe som vil komme, og som vil kunne jekke Smart opp i klassen for sportsbiler som må tas på alvor?
Og de av dere som vil vite mer om Solitude klikker her www.solitude-memorial.de