-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Smart-bombe med V6 motor
Den gamle tyske Solitude-banen skal også feires. Det skjer nå til helgen, med et veteran-løp og det som er gjør dette til litt mer enn nok et veteran-løp, gjesp er for det første en 100-års feiring, for det andre at Smart stiller med 8 spesialbygde biler som kan gi en pekepinn om hva som kommer.
Derfor er det kanskje også naturlig at Mercedes-datteren Smart legger seg i selen nå som det går mot jubileumsforestilling. Derfra kommer det 8 spesialbygde Roadster-coupeer som skal stilles til disposisjon for kjente veteran-førere som skal delta i oppvisninger.
Den lille to-seteren fra Smart er spennende nok, men noen bombe er den jo ikke akkurat, med sin tre-sylindrede hekkmotor. Men disse utgavene har doblet sylindertallet og til V6-oppskriften er det koblet to turboenheter. Fra 1396 ccm enheten hentes det 170 hester og 220 Nm. Det betyr at vi kan begynne å snakke seriøse interesser. Mer enn 220 km/t i toppfart, 0-100 på under 6 sekunder og mindre enn 5 kg pr. hk i ytelse/vekt forhold.
Nå hører det med til historien at disse bilene skal ikke akkurat bare paradere heller da. Først sendes gamle Hans Herrmann – veteran fra blant annet Mercedes Grand Prix biler i 50-årene – ut i en av disse prototypene, og den tiden han setter på den 4,6 km lange banen skal de andre gråhårede forsøke å matche. Jeg kan forsikre, Hans Herrmann er ikke akkurat noen sinke i dag heller.
Nå er Smart mest opptatt av å fortelle om akkurat dette arrangementet og akkurat disse åtte bilene. Men er det så vanskelig å tro at vi samtidig har fått et glimt av noe som vil komme, og som vil kunne jekke Smart opp i klassen for sportsbiler som må tas på alvor?
Og de av dere som vil vite mer om Solitude klikker her www.solitude-memorial.de