-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sommerklar Smart
Selvfølgelig måtte også den nye Smart komme i det de kaller cabriolet-versjon.
Den Smart-kabrioleten som selges i dag er vel fremdeles den som er basert på den gamle modellen.
Men nå er Daimler klar til å ta imot bestillinger på den nye, den de viste i Frankfurt. Den vil bli levert enten med 71 hk-motoren eller med den på 90.
Og selvfølgelig er det varianter i kulhetsgraden her også – trim-pakkene har så festlige navn som Passion, Prime og Proxy – med små bokstaver selvfølgelig.
Foreløpig er det visst bare den såkalte twinamic transmisjonen som kan leveres, men manuell skal dukke opp etter hvert.
I fart
Taket, derimot, er ikke manuelt. Man trykker bare på en knapp så går den lukkede bilen over til å bli en med et kjempestort soltak, og fortsetter videre, dersom du ønsker, med å åpne helt bak nakken din også.
I følge fabrikken kan det skje på 12 sekunder og i akkurat så høy hastighet du måtte ønsker, skryter de av. Underforstått: så lenge hastigheten er begrenset til litt over 150 – for fortere går det ikke.
Til gjengjeld kommer du opp i 100 på snaue 12 – med den sterkeste varianten.
MirrorLink
Full smartfon-integrasjon via MirrorLink - viktig for målgruppa. Og målgruppa vet sikkert hva jeg snakker om når jeg, overveldet, kan fortelle at apper som brukes på MirrorLink inkluderer Audioteka, Aupeo, Glumps og iCOYOTE – blant annet.
Spør ikke meg – jeg aner ikke.
Det jeg har merket meg at er cabrio-utgaven koster 3.260 euro mer enn den med fast lokk. Og det jeg dessverre også har merket meg at Smart-folket ikke har vist et eneste tegn på å gjenskape den skrullete Crossblade – åpnere enn det meste – som de bygde noen eksemplarer av i 2002.
Jeg sier ikke det hadde vært smart, men det hadde vært virkelig morsomt.
(Bare ikke i Norge, der syns vi ikke Smart er morsom i det hele tatt. Så vidt over 100 i år.)