-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Suzuki fornyer Swift
Her er ferske bilder av neste generasjon Suzuki Swift. Men det er fortsatt langt frem til lanseringen.
”Fornuft i lekkert design” var vår første kommentar da vi deltok på lanseringen av Suzuki Swift i Monaco for drøye fire år siden. For mens man var vant til traust og kjedelig design fra den japanske produsenten, seilte Swift inn som et friskt pust.
Nå står den kompakte Suzukien foran et generasjonsskifte. Trolig finner verdensdebuten sted i forbindelse med Paris-utstillingen i 2010.
Evolusjon
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert, kan vi avsløre at den runde fronten, de korte overhengene og den stramme hekken ikke skiller seg vesentlig fra forgjengeren.
Swift leveres med forhjulsdrift som standard, men i Norge er som kjent ”firehjulsdrift inkludert i prisen” på alle Suzuki-modeller.
Man kan velge mellom bensinmotorer på mellom 91 og 130 hk. I Norge er det kun 1,3-literen med 91 hk som markedsføres. En ny 80-hesters diesel kan endre dette bildet når neste generasjon lanseres.
Det snakkes også om lansering at en hybrid versjon kan følge i 2011 eller 2012.
I Norge er Swift en populær småbil. I fjor var den nummer fem på OFV-statistikken i segmentet for småbiler, med 1383 registreringer. Hittil i år har imidlertid salget ramlet med femti prosent.