-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kan Kizashi bli norsk hit?
Suzuki er i ferd med å utvikle en ny modell i det såkalte D-segmentet. Det innebærer tøffe konkurrenter som bl.a. Mondeo og Passat.
Gjensyn
Det var i fjor høst vi møtte Kizashi Concept på Frankfurt-utstillingen. Et lekkert flak med en aggressiv front som like gjerne kunne representert et eksklusivt europeisk bilmerke.
Men de fleste som så den, ante nok at denne designen ville gjennomgå omfattende endringer før den endte opp på en produksjonsbil.
Nå skal vi ikke påstå at dette bekreftes med disse bildene fra Carparazzi, for det er et meget godt kamuflert eksemplar av den kommende modellen som Suzuki for tiden tester ut på amerikanske veier.
Her er både stålplast, netting og tekstiler brukt i utstrakt grad for at ikke innpåslitne fotografer skal kunne avsløre for mye.
Men det er ingen tvil om at de elegante linjene i konseptet blir tonet ned betraktelig.
Global
Kizashi – om nå det blir det endelige navnet – skal bygges i Japan og vil trolig bli solgt både i USA og Europa fra 2010.
I USA skal den primært sloss mot biler som Chevrolet Malibu og Toyota Camry, og ikke uventet hadde Suzuki-ingeniørene med seg konkurrerende modeller som benchmark under testingen.
Det snakkes om både 4- og 6-sylindre motorer med fra 150 til nærmere 300 hk.
For å oppnå suksess i Europa trenger Suzuki en moderne dieselmotor, og selvsagt forlanger den norske importøren firehjulsdrift som er obligatorisk for alle Suzuki-modeller i Norge. Det får du jo i følge reklamen på kjøpet.
Med riktig kombinasjon av pris og utstyr, er nok dette en bil som står høyt på ønskelista for Suzuki Norge. Vi tør nesten ikke tenke på hvilke rock n roll toner og superlativer den kan utløse i TV-reklame.
PS!
En av våre faste lesere, Stian Ringheim, gjør oss oppmerksom på at den Kizashi Concept vi henviser til, bare er den første i en rekke på foreløpig tre. Og den tredje har langt flere detaljer som kan overføres til en produksjonsbil.
Takk til Stian som anbefaler en titt på denne siden: