-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Touareg på vei
Her er de aller første bildene av neste generasjon Touareg fra Volkswagen. Våre dyktige illustratører har allerede manipulert seg frem utseendet på bilen.
Det var i fjor på disse tider vi avslørte spionbilder av en ny Porsche Cayenne. Men Volkswagen har vært flinke til å teste sin modell i skjul. Nå er imidlertid neste generasjon Touareg avbildet under testing i Europa – godt innpakket.
SE SPIONBILDENE AV NESTE CAYENNE HER
Det kan tyde på at Porsche har mer hastverk enn søsterfirma Volkswagen i denne utviklingen, så kanskje får vi se en ny Cayenne høsten 2010 mens en ny Touareg lar vente på seg til 2011. Cayenne er jo den suverene volumselgeren i Porsche-familien, og det er således viktig at den holder tritt med stadig strengere utslippskrav.
Vektreduksjon
En de viktigste nyhetene på neste Touareg er at den gjennomgår en kraftig slankekur. Det sies at den skal ned med hele 300 kg. Det er vesentlig for å redusere forbruket, men kan også gi bilen mer dynamiske kjøreegenskaper.
På tross av lavere vekt skal neste Touareg vokse noen centimeter i lengden for å gi bedre komfort i interiøret. Det kan også gi rom for en tredje seterad, skjønt her snakker vi neppe om komfortseter men klappseter av det slaget som felles ned i gulvet når de ikke er i bruk.
Mer sporty
Utseendemessig vil neste Touareg bli mer sportslig enn sin forgjenger. De mest signifikante endringer kommer i fronten i form av ny grill og nye lykter, men også hekken vil moderniseres. Det gjelder også interiøret som får ny utforming og nye materialer og fargevalg.
På motorfronten vil Touareg tilbys med et utvalg bensin- og dieselbrenner, men vi kan også forvente nye hybridløsninger fra VW innen lanseringen. Et alternativ er for eksempel at V6 kompressormotoren i S4 kombineres med en elektrisk motor, noe som burde gi rikelig med skyv kombinert med et relativt fornuftig forbruk.
Ryktene forteller om lavere priser, noe som kan tyde på at Volkswagen reduserer noe på utstyrnivået i de rimeligste variantene. Vi må nok vente et par år før vi vet fasiten på alle spørsmålene.