Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen "Aero B"
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©

Her kommer fremtidens Passat

Passat har hatt stor suksess som ladbar hybrid i Norge, men den kan bli enda mer aktuell når den om noen år lanseres som ren elbil.

Publisert

Her er ferske bilder av en modell som går under betegnelse Aero B, men det er liten tvil om at den skal erstatte en av Volkswagens mest solgte modeller på flere kontinenter – nemlig Passat.

Passat har i årevis vært en av Norges mest populære stasjonsvogner, og de to siste hele årene ble det ifølge OFV totalt registrert over 3000 av dem, hvorav den ladbare hybriden utgjorde drøyt 50 prosent.

Det er liten grunn til å tro at Passat-betegnelsen videreføres – nykommeren får nok som resten av sine moderne søsken på MEB-plattformen en ID.-betegnelse når den lanseres – trolig i løpet av 2023.

Vi fikk en forsmak på bilen gjennom ID. Space Vizzion som ble vist på bilutstillingen i Los Angeles for to år siden.

Aero B skal lanseres i to karosseriformer – først som sedan / kombikupe – utgaven vi ser på bildene her. Selv om denne karosseritypen har begrenset interesse i Norge, er den populær i store markeder som Kina og USA.

En god stund senere vil det også komme en shooting brake / stasjonsvogn som ligger svært tett opptil konseptbilen.

Selv om bilen på bildene er godt kamuflert ser vi antydningen av et lavt panser, lang akselavstand og relativt korte overheng som et godt utgangspunkt for god innvendig plass.

Kupeformen kan gi inntrykk av et kort bagasjerom, men det er grunn til å anta at en stor bakluke gir behagelig adkomst og godt med plass.

Foreløpig et det lite ID.-design å spore, men det er nok en bevisst handling for at prototypen skal vekke minst mulig oppmerksomhet i testfasen.

Powered by Labrador CMS