-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fast & Furious
Jeg vil ikke karakterisere den som direkte vakker, men fartsressursene til denne rare bilen er det lite å utsette på. Møt Roding Roadster 23.
Bilen er allerede presentert, så det er egentlig liten grunn til å beholde kamuflasjen på. Men hensikten er kanskje å vekke oppsikt for å få litt ekstra PR, og i så fall har man jo lykkes bra.
Konkurrentene er spesialmodeller som KTM X-Bow og Ariel Atom – ekstreme lettvektere som får rå ytelser selv med relativt moderat motorisering.
Men i følge våre spionfotografer var det en Porsche 911 GT2 som var benchmark under testen på Nordsløyfa hvor disse bildene ble tatt.
LES OGSÅ: V-åtte Atom
Roding Roadster 23 er en kompakt sportsbil fra Tyskland. Den er utstyrt med en 6-sylindret motor som varter opp med 300 hk og 400 Newtonmeter. Denne fordeler kreftene gjennom en 6-trinns manuell girkasse.
Med en totalvekt på 920 kg, betyr det at hver hestekraft i roadsteren kun får ansvaret for å flytte 3 kg masse. Dermed får man ytelser som 0-100 km/t på 3,9 sekunder og potensiell toppfart på 280 km/t (for de som tør).
Sannsynligheten for at du møter en Roding Roadster 23 på veien, er mikroskopisk. Den skal nemlig, som siste ledd i navnet antyder, kun bygges i 23 eksemplarer.