-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hvor stor blir onkretsen da?
Jeg mener, går det an å kalle en bil for Rodius? Den har en fryktelig svingrodius? Floteinnholdet av en sirkel er pi ganger rodius ganger rodius. I hvert fall, dette er navnet på den nye MPVen fra SsangYong
Og nå altså Rodius. La oss heller kalle den A100, som har vært kodenavnet under hele utviklingsprosessen. Det er en slags Mercedes, men denne gang er det visst klart at denne kan selges på eksport.
Chairman, som den er bygget på, er jo en W124 Mercedes, en E-klasse av den forrige generasjonen. En lokal modell tyskerne ikke var særlig interessert i å se på andre markeder enn det koreanske. I første runde skal den imidlertid bare selges hjemme, og den skal bygges i ca. 4.000 eksemplarer pr. måned. Eventuell eksport skal starte til høsten.
Det eneste vi foreløpig vet om bilen er at den skal drives av den samme 2,7 liters dieselmotortypen som også debuterte i den nye Rexton.
Importøren av SsangYong er den samme som importerer DAF lastebiler. Han er ganske kul, for i de månedene SsangYong var eid av Daewoo, lot han være å skru ned Ssang Yong-skiltet, og det kom aldri noe Daewoo skilt opp der heller. Når vi i etterkant spør han om han visste noe vi andre ikke visste, smiler han bare uutgrundelig.
Noe har han i hvert fall lært i Korea.