-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
SIV i Genève ble LIV i Seoul
Nå har SsangYong plutselig fått litt fart på konseptavdelingen sin igjen. De hadde en spennende bil i Genève, og den var blitt enda litt mer spennende på bilutstillingen i Seoul.
Jeg klarte ikke å følge helt med i Genève. SsangYong viste en konseptbil. Jeg ville kalt den en SUV/Crossover, ganske tro mot SsangYongs designtradisjon med høye skuldre og ikke så veldig store vinduer. Men definitivt vellykket.
Det var ikke nok for våre koreanske venner. De skulle problematisere det hele litt. Bilen var en CUV (Crossover Utility Vehicle) og var døpt SIV-1 på grunn av at den var et Smart Interface Vehicle.
Verre var det at designspråket nå heter «Nature Born 3 Motion». Det er da jeg går av, og nøyer meg med å ta en titt til og finner ut at Nature eller Born eller Tre eller whatever – det var en bra design.
Og da blir jeg heller ikke så veldig opptatt av at rutene åpenbart har en «nano tube-technology-based high function heat coating» for at de holder seg rene selv i møkkavær.
Jeg blir heller mer opptatt av om de ikke snart kan komme i gang med å bygge biler igjen, og gjerne så tett opp til SIV-1 som mulig, men uten alle de fine ordene.
For nå har de lovet oss noe spesielt helt siden Frankfurt i 2011 da de dukket opp med XIV, uten at de har levert annet enn den ene konseptmodellen etter den andre.
Etter den tredje også forresten.
For de som besøkte bilutstillingen i Seoul fant LIV-1. Helt klart i tett slekt med SIV fra Genève, men LIV-navnet hadde hun fått fordi denne gangen var hun et Limitless Interface Vehicle!
Det kan bli litt slitsomt akkurat det der. For her har vi altså en bil som «byr på underholdning både på innsiden og på utsiden, via fjernkontroll». Og en bil som kan fjernkontrolleres via 3S-Kuben som av en eller annen grunn betyr Smart Link, Special Sence og Safe Way.
Viktigere er det at bilen fremdeles ser veldig bra ut, at det ikke er noe her som ikke tåler produksjon, og at en av SsangYong-sjefene sa forholdsvis klart og tydelig at nå skulle denne i produksjon. Vi andre kan jo bare håpe.
Med en lengde på 487 cm og bredde på 195 cm er den litt lenger enn Rexton, men kortere enn Rodius – og har heller ikke syv seter som den har. Høyden kvalifiserer til Garden, med 185 cm, og akselavstanden er på 284 cm.