-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
SsangYong biter seg fast
SsangYong gir ikke opp. Mens de styres av skifteretten og venter på en ordning, slipper de jommen skisser av en kommende modell. Tøft.
Etter at Mahindra tidligere i år ga opp å pumpe flere penger inn i den koreanske offroaderen, har SsangYong hatt en forsiktig produksjon mens de har vært under skifterettens styring.
Men de får åpenbart lov til å komme med løfter om fremtiden – som denne X200-modellen.
Skissene er tøffe, og helt på linje med slike vi ser i forkant av for eksempel en ny Hummer- eller Jeep- eller Bronco-lansering.
Ikke så rart kanskje, SsangYongs røtter er jo amerikanske – Jeep på lisens. På tegningene av fronten er dette så tydelig at dersom denne virkelig kommer i produksjon, ser jeg for meg at Jeeps atten advokater har en ganske klar sak i forhold til imitator-fronten.
‘Powered by Toughness’ er et slagord vi har hørt derfra før, men nytt er designsjef Lee Kangs fire design-knagger som han har brukt her: “Robust Architecture,” “Unexpected Delight,” “Vibrant Contrast,” og “Communion with Nature.”
I disse oppskriftene får vi dermed – hold deg fast – bakgrunnen til skjønnheten i strukturene, sammensettingen av forskjellige livsstiler, kontrastene mellom en tøff bil og estetikken i farger og materialer pluss nærheten til omgivelsene.
Ja visst er jeg enig – designere blir ofte ganske blomstrende når de skal fortelle en historie.
Alle ser jo hvordan hjulene er dyttet så langt de kan komme ut i hvert hjørne, og at det blir en følelse av åpen bil med den store åpningen i taket.
Men noen detaljer om hva den er tenkt å bevege seg med, eller hvordan, fulgte ikke med skissene.
Vi vet jo imidlertid at J100 – den batterielektriske SUV-en – er så klar at den skal kunne gå i produksjon om ni måneder. Derfor er det vel sannsynlig at det er en eller annen form for elektrifisering her også.