-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stadig mer Fisker
Henrik Fisker fortsetter å pirre oss, med stadig nye antydninger om hvordan den nye bilen hans vil bli.
Ved hjelp av Twitter og Facebook slipper Henrik Fisker ut stadig nye glimt av den kommende bilen sin.
Nå kan jeg i hvert fall slå fast at profilen ikke ble i nærheten så ille som jeg fryktet, mens folk, selv såpass rutinerte som han, åpenbart har problemer når de ikke kan plassere enn skikkelig grill der foran.
De to nye bildene er forholdsvis klare, så de forteller oss en del, både om designen og utstyret.
Les også: Fisker lover lengst rekkevidde
Jeg fryktet jo at det ville bli en enda mer karma-form enn Karma hadde, med masse schwung langs sidene.
Det ble den ikke, den virker ganske tilbakeholdende og diskret sett slik som vi ser den på bidet.
Du kan ikke se av dette bildet hvilke dramatiske dører han har konstruert, men det er heller ikke åpenbart at den har, som han sier, «superb benplass», for her virker ikke bilen spesielt lang.
Hjulene ser derimot enorme ut, skulptur-elementet langs flanken – det som hete «flame design» den tiden han jobbet hos BMW, og det lille – er det luftinntak eller dørhåndtak – på toppen av døren der bak, gir karakter til det hele.
Fronten derimot – den er altfor travel. Der skjer det altfor mye og i alle retninger på en gang. Hva skulle han med den horisontale «kniven» forrest på panseret for eksempel? Og det er vel grenser for hva elmotorer og batterier krever av luftinntak og luftutslipp her foran?
Og sånn som det er blitt er jo de adaptive LED-hovedlysene bare med på å lage enda mere støy.
Men det er litt skummelt å være så kategorisk før jeg ser den i virkeligheten. Og mye skal nok ennå på plass før denne bilen virkelig er virkelighet.