-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tar opp arven fra TWR
Jaguar XJS gjenfødt som TWR Supercat
Tom Walkinshaw hadde legendestatus innen motorsport. Skotten hadde en egen karriere som racerfører og drev en periode sitt eget Formel 1-team, men mest kjent er han nok for innsatsen som konstruktør og prepper.
Jaguar XJS ble bygget fra 1975 til 1995, og ble driftet av TWR i en rekke racingserier. Dermed er det passende at nye TWR tar utgangspunkt i den legendariske Jaguaren når de nå bygger sin første supersportsbil.
TWR er vekket til live av hans sønn, Fergus Walkinshaw, og nylig viste han de første skisser av Supercat som skal baseres på XJS plattformen. De fleste detaljer er fortsatt hemmelige, men bilen får en kompressormatet V12 med 600 hester under panseret, som sender kreftene gjennom en 6-trinns manuell girkasse til bakhjulene.
Karosseriet er i sin helhet bygget i karbonfiber med et unikt widebody-design. Eksosrørene er plassert på sidene så det blir plass til en gedigen diffuser som strekker seg i hele hekkens bredde. Sammen med en duck-tail spoiler skal den sørge for massiv downforce. Interiøret får vi foreløpig ingen informasjon om.
Ekspertise fra øverste hylle
Nye TWR har håndplukket ingeniører fra selskaper som Ferrari, McLaren, Porsche og ulike Formel 1-team og planlegger å lansere flere klassiske modeller i ny drakt basert på moderne materialer, men de lover «analoge kjøreegenskaper».
Selskapet har samarbeidet med størrelser som Magnus Walker og Khyzyk Saleem om utviklingen av Supercat. Walker er kjent for restomod av klassiske biler, spesielt i Porsche-kretser, mens Saleem alias Kyza er et anerkjent talent som har designet en rekke 3D-modeller.
TWR har åpnet for bestilling av Supercat som er priset fra 225.000 pund eksklusiv avgifter. Bilen skal bygges i 88 eksemplarer. Hvorfor? Jo, 1988 var året TWR vant sin første seier på Le Mans med Jaguar XJR-9. De antyder leveringsstart mot slutten av inneværende år.