-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Tar opp arven fra TWR
Jaguar XJS gjenfødt som TWR Supercat
Tom Walkinshaw hadde legendestatus innen motorsport. Skotten hadde en egen karriere som racerfører og drev en periode sitt eget Formel 1-team, men mest kjent er han nok for innsatsen som konstruktør og prepper.
Jaguar XJS ble bygget fra 1975 til 1995, og ble driftet av TWR i en rekke racingserier. Dermed er det passende at nye TWR tar utgangspunkt i den legendariske Jaguaren når de nå bygger sin første supersportsbil.
TWR er vekket til live av hans sønn, Fergus Walkinshaw, og nylig viste han de første skisser av Supercat som skal baseres på XJS plattformen. De fleste detaljer er fortsatt hemmelige, men bilen får en kompressormatet V12 med 600 hester under panseret, som sender kreftene gjennom en 6-trinns manuell girkasse til bakhjulene.
Karosseriet er i sin helhet bygget i karbonfiber med et unikt widebody-design. Eksosrørene er plassert på sidene så det blir plass til en gedigen diffuser som strekker seg i hele hekkens bredde. Sammen med en duck-tail spoiler skal den sørge for massiv downforce. Interiøret får vi foreløpig ingen informasjon om.
Ekspertise fra øverste hylle
Nye TWR har håndplukket ingeniører fra selskaper som Ferrari, McLaren, Porsche og ulike Formel 1-team og planlegger å lansere flere klassiske modeller i ny drakt basert på moderne materialer, men de lover «analoge kjøreegenskaper».
Selskapet har samarbeidet med størrelser som Magnus Walker og Khyzyk Saleem om utviklingen av Supercat. Walker er kjent for restomod av klassiske biler, spesielt i Porsche-kretser, mens Saleem alias Kyza er et anerkjent talent som har designet en rekke 3D-modeller.
TWR har åpnet for bestilling av Supercat som er priset fra 225.000 pund eksklusiv avgifter. Bilen skal bygges i 88 eksemplarer. Hvorfor? Jo, 1988 var året TWR vant sin første seier på Le Mans med Jaguar XJR-9. De antyder leveringsstart mot slutten av inneværende år.