-
Opplæringskontoret for Bilfag AS Trondheim:
Daglig leder
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hvam:
Nybilselger
-
MyCar:
Bruktbilselger
-
MyCar:
Daglig leder
-
Bertel O. Steen Lørenskog:
Montør/tekniker
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Bertel O. Steen Lørenskog:
Bilmekaniker
-
Bodø Bilskadesenter AS:
Sekretær
-
Bilverksted Råbekken AS:
Bilmekaniker
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Techno Classic Norway:
Bilmekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker Coach/Teamleder
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Autoskade Elverum AS:
Driftsleder
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Voss Bil Lastebil AS:
Lastebilmekanikar 100%
-
RSA BIL Kristiansand:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker, tekniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
![Suzuki Swift](https://image.bilnorge.no/4103397.webp?imageId=4103397&width=960&height=548&format=jpg)
Suzuki Swift
Populær småbil i ny innpakning
Den norske Suzuki-importøren har ombestemt seg og satser videre på småbilen Swift.
Da jeg spurte importøren om nye Swift i forbindelse med lanseringskalenderen før jul, var svaret at den ikke var aktuell for Norge siden den kun skulle leveres med manuelt gir i kombinasjon med firehjulsdrift som er «inkludert på alle Suzuki-modeller i Norge».
Men nå har de tydeligvis ombestemt seg, og i disse dager kan du se en ny generasjon Swift hos din nærmeste Suzuki-forhandler. Utleveringene starter i september.
Første Swift ble lansert i Norge i 1983, men levde en relativt tilbaketrukket tilværelse frem til generasjonsskiftet i 2005 da den fikk en kul og ungdommelig design. Ifølge OFV ruller det drøyt 12.000 Swift på norske veier per dags dato – det innebærer 22 prosent av den totale Suzuki-bestanden i landet.
Nykommeren har en mildhybrid drivlinje som kombinerer en 1,2-liters bensinmotor med en liten elmotor til en samlet effekt på 82 hestekrefter og maks dreiemoment på 112 newtonmeter.
Modellen som tas til Norge har firehjulsdrift og manuell girkasse og er priset fra 339.000 kroner som umiddelbart høres ganske dyrt ut. Men det er tydeligvis et sug etter fossile småbiler i det norske markedet, for en nærliggende konkurrent – Toyota Yaris – er det ifølge OFV registrert 800 stykker av hittil i år.