-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny XL7 for USA
Mens den norske Suzuki-importøren skuffer ut nye biler, kan den amerikanske grenen av merket glede seg over ny toppmodell.
Med 1911 nyregistrerte personbiler på tre og en halv måned, er det bare Toyota og Volkwagen som ligger foran Suzuki på registreringsstatistikken fra OFV hittil i år. Bestselgeren deres er nye Vitara, men de selger også mange av gode, gamle XL7 – spesielt som varebil.
Primærmarked for den største Vitara-modellen, XL7, er USA, og da er det vel også naturlig at utstillingen i New York får stå for verdenspremieren. Større, tøffere og kraftigere er populære uttrykk i amerikansk bilindustri, og de gjelder i følge Suzuki også denne modellen som er basert på en GM Theta plattform.
Selv om plattformen er konstruert med tanke på bakhjulsdrevne SUVer og trucker, er nye XL7 utstyrt med forhjulsdrift som standard og firehjulsdrift som opsjon. Den amerikanske modellen har en 3,6-liters V6 som yter 250 hk under panseret. Standard gearkasse er 5-trinns automat.
Skal vi tippe vi får se de første bilene i Norge om et års tid? Men da bør de være utstyrt med dieselmotor om de skal matche populariteten til dagens modell.