-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye Grand Vitara klar i år
Nye Suzuki Grand Vitara kommer trolig på det norske markedet i år. Den norske Suzuki-importøren presser på for at de skal få de første bilene med dieselmotor helt mot slutten av året. Problemet er leveranser av motorer. Suzuki bruker en 1,9 dieselmotor fra Renault og leveringene i startfasen er noe begrenset.
- Vi er i dialog med fabrikken, sier Morten Wettergren i Suzuki Norge. Skal vi nå våre mål for i år, bør det inkludere nye Grand Vitara. Bilen lanseres på utstillingen i Frankfurt i september og vil da være leveringsklar med bensinmotor – men vi venter trolig på diesel. Vi håper å starte salget i desember.
Suzuki Norge får i dag og i nærmeste fremtid bare biler fra Japan. Suzuki produserer Swift i Ungarn, men der bygges det bare biler med tohjulsdrift. Suzuki Norge vil bare selge biler med firehjulstrekk og de bygges bare i Japan. Det samme er tilfelle med nye Grand Vitara.
- Vi vil fortsette med salg og import av dagens Suzuki XL-7 også når vi får nye Grand Vitara, sier Wettergren. Det er jo en forlenget versjon av dagens Vitara – og den er populær som varebil. Etter som den nye Grand Vitara ikke er stor nok til å bli varebil, beholder vi XL-7 som varebil.
Første gang landets Suzuki-forhandlere nå skal møtes er for introduksjon av nye Swift. Den lanseringen har fabrikken lagt til Tyskland – ikke langt fra Frankfurt Hahn flyplass. Og det gleder den norske Suzuki-importøren som dermed kan bruke lavprisflyselskapet Ryanair når de skal ha med forhandlere på tur. Og det sparer de titusener av kroner på.