-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Svensk kineser med britisk preg
Det er kanskje vanskelig, hvis du skal tegne en rettlinjet, avmålt, ganske stor SUV, å ikke få den til å sende noen Land Rover signaler. En ny Lynk & Co. – 900EM-P heter den - har noen av de gode LR-vibbene.
Dette er en stor bil. 524 cm. lang, to meter bred og like høy som mange av dere: 181 cm.
Akselavstanden er på 3160 mm, det burde kunne gi svært god plass for de seks om bord. Opp til 21 tommers hjul, med egenskaper enten for terreng eller for tette byer.
Storby-SUV
Designstilen heter forresten Urban Oppsition Aesthetics – men det er vel allikevel sjanser for at dette blir vel så mye en storby-helt som en frilufts-kjempe.
Det dukker imidlertid opp detaljer som antyder at bilen ikke bare er stilig, men også kan være nyttig.
En nedre el-betjent bakluke som kan bære 300 kg, for eksempel. Fire voksne som kan stå der og se junior spille fotball.
Så dukker det opp mye om hvordan bilen kan skreddersys for diverse friskluftaktiviteter. Mye av utstyret kan leveres som option til den nye bilen dersom kunden er virkelig keen.
Underholdning
Og dersom han har fyrverkeri-tendenser fortelles det begeistret om baklyset der den lange rekken består av 2.400 smarte programmerbare LED’er. Disse lysene er ikke bare nyttige ved parkering, leser jeg. De kan også brukes til underholdningsformål!
Dette skjer ved å programmere LEDene for å få dem til å produsere intelligente belysningsscener (skyggeteater? Jeg skjønner ingen ting jeg,) som gjør at du kan skape din egen setting – står det!
Du har ganske mye skjermer og farger og skapermuligheter internt også, dessuten snakker vi om tre muligheter for motorstyrke og hvor de skal drive - fra 123 kW på forhjulet og 160 kW bak, via to andre versjoner som også bruker forbrenningsmotor i tillegg til elmotorene.
Men altså: en fullstrøms batterielektrisk av den typen som er forholdsvis obligatorisk i flinke Norge.
Det hele er bygget på en SPA Evo plattform og utstyrt med det spesielle digitale chassiset til Lynk & Co. med blant annet sving som om du danser vals, eller fullblods tank-sving, krabbe modus og en ekstremt følsom styring.
Noe av det er kanskje til og med nyttig.