-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tesla-føljetongen ruller videre
Vi har fulgt to modifiserte Tesla Model S som befinner seg på Nürburgring ganske tett den siste uka. I går ettermiddag gjorde de sitt første rekordforsøk.
Oppdatert 25/9-2019
Vi skrev første gang om saken for en uke siden, under tittelen Tesla utfordrer Porsche.
I forgårs fikk du en oppdatering da «vår mann» på banen hadde nye opplysninger og flere bilder.
I går kveld prøvde Tesla seg i en tidsbolk avsatt for rekordforsøk med begge testbilene, en rød og en blå. Nå har vi ingen offisielle tider fra seansen, men fotograf Stefan Baldauf tok rundetider med en vanlig stoppeklokke.
Tiden han registrerte var ingen overraskelse – 7 minutter og 24 sekunder var et sekund langsommere enn tiden han noterte på den røde bilen for et par dager siden. Den blå bilen var vesentlig langsommere og endte med rundetid på 7.40.
Baldauf presiserer at rundetiden gjelder for en hel runde på den 20.832 km lange Nordsløyfa, ikke en avstumpet runde som enkelte har spekulert i.
Sjåfør var den rutinerte racerføreren Thomas Mutsch som bekreftes av bildene, og dekkene Tesla benyttet var Goodyear Eagle F1 Supersport RS.
Dere som kjenner Model S inngående vil se at testbilene er kraftig modifisert med blant annet økt sporvidde og en rekke aerodetaljer.
I tillegg mistenker våre kilder at bilene er fullstendig ribbet. Bortsett fra veltebur, førersete og dashbord ser interiøret ut til å være helt tomt, uten passasjersete og baksete. Det gir en betydelig vektfordel i forhold til Taycan-modellen som så vidt vi vet var normalt innredet. Nå mener noen også å vite at det var en Taycan Turbo som ble benyttet, og ikke den enda kraftigere Turbo S.
Oppdatering:
Bilene fra Tesla har forlatt Nürburgring uten å offentliggjøre resultater. De har imidlertid lagt ut følgende informasjon på Twitter:
«Data fra vår banetester indikerer at Model S kan oppnå en rundetid på 7.20 på Nürburgring.
Med noen forbedringer kan 7.05 være oppnåelig når Model S vender tilbake neste måned.
Frem til da, auf Wiedersehen Germany.»