-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lang og umaskert
Det har ligget i kortene at Volkswagen skulle tilby en strukket versjon av Tiguan. Her er den fanget i all sin prakt av våre spionfotografer.
Dette kan man trygt kalle stordriftsfordeler der VW-gruppen utnytter sine fleksible plattformer for alt de er verd. VW Tiguan, Skoda Kodiaq og neste generasjon Jeti, samt Seats lekre Ateca er alle nære slektninger. Og nå kommer nok en variant.
Da Volkswagen presenterte sin nye Tiguan i Frankfurt i fjor høst, la de ikke skjul på at det også skulle komme en lengre utgave med plass til tre seterader.
Les våre førsteinntrykk av nye Tiguan som har løftet seg skyhøyt over forrige generasjon
Og det er denne lange utgaven våre fotografer nå har foreviget. Først i en lett maskert utgave, og så i ettermiddag, helt umaskert.
Vi ser at bilen er vesentlig lengre enn en vanlig Tiguan. Ikke bare er akselavstanden strukket, den har også ekstra overheng bak for å gi plass til syv seter fordelt på tre rader.
Vi kan også se at bakdørene er lengre enn på en vanlig Tiguan for å lette adkomsten til de bakre seteradene. D-stolpen er løftet i bakkant for å gi mer luft over hodet til de som skal sitte bakerst.
Foreløpig har vi ikke offisiell informasjon om at Tiguan LWB skal selges i Europa, men vi blir forundret om den ikke skal.
Det vi derimot vet er at den skal produseres av SAIC Volkswagen for det kinesiske markedet. Der får den forhjulsdrift som standard, med mulighet for AWD. Under panseret vil VW legge en toliters turbomotor med drøyt 200 hester.
Hvis / når den lanseres i Europa, vil tilbudet også omfatte et utvalg dieselmotorer og på et noe senere tidspunkt, trolig en ladbar hybrid variant.
Den forlengede Tiguan skal også selges på de amerikanske kontinenter – supplert fra VWs Mexico-anlegg. I USA får den følge av storebror Cross Blue som skal bygges i Chattanooga i Tennessee.