-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Smått er flott i Tokyo
De minste bilene er nå så viktige i Japan at verden ikke kan overse dem når det 44. Tokyo Motor Show åpner onsdag.
Jeg skal innrømme at små biler ikke nødvendigvis er de mest sexy, men når biltypen – Kei-cars kalles de som egen småbilklasse i Japan – utgjør rundt 40 prosent av et bilmarked på 5,6 millioner biler, er det slett ikke bare å le dem bort.
I en verden med knapphet på arealer har japanerne med Kei-cars (maks 3,40 meter lange) vist verden at det er mer fornuftig å bygge i høyden enn i lengden.
Når Tokyo Motor Show slår opp portene onsdag morgen, med «Your heart will race» som slagord, er det likevel for å tekkes entusiastene med det mest potente japansk bilindustri står for.
Men undertittelen «Smart Mobility City 2015» hvor eksempelvis batteridrevne Nissan Teatro basert på salgssuksessen Dayz vil være et av publikumstrekplastrene, viser også en industri som forsøker å dempe fokuset på ytelser, men heller trekke bilkjøperne mot funksjonalitet, sikkerhet og tilkoblethet.
Sett med norske øyne er det store forventinger til den elektriske B-suven Mitsubishi viser. Mitsubishi-direktør Rune Gjerstad har foreløpig ikke mye å si om konseptet med 440 km rekkevidde og vet heller ikke om den settes i produksjon.
Mitsubishis forhandlere har nå ventet en stund på ny ASX. Konsepter på den er vist, men bilen står ikke i Tokyo.
– Nei, den kommer først med bensin- og dieselmotorer mot slutten av 2016. Først i 2017 forventer vi at en ladbar variant vi være på plass, sier Gjerstad.
Følg med. Vi vil kontinuerlig oppdatere deg fra Tokyo.