-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Med Kina i tankene
Kinesere elsker lange, luksuriøse biler. Det tar Volkswagen følgene av.
Vi fikk et forvarsel om denne modellen på bilutstillingen i Shanghai i fjor vår da Volkswagen C Coupé GTE Concept ble avduket.
Konseptbilen hadde en plug-in hybrid drivlinje med en samlet effekt på 245 hestekrefter og et dreiemoment på formidable 500 Newtonmeter. Og, ikke minst viktig, en teoretisk rekkevidde på ren eldrift på 50 kilometer.
Da var naturlig å tenke på en ny Phaeton da bilen ble vist, et par måneder tidligere hadde vi sett et tilsvarende konsept med betegnelse Sport Coupé Concept GTE på Genève-utstillingen.
Frem og tilbake
Så gjorde konsernledelsen en helomvending og erklærte at en ny Phaeton likevel skulle lanseres i 2019, men da som en ren elbil. Da kan den benytte teknologi som likevel utvikles i forbindelse med planlagt modeller basert på Audi e-tron quattro concept og Porsche E-Mission.
Ren kineser?
Med de rause målene 507 x 193 x 145 cm (lengde x bredde x høyde) over en akselavstand på hele 301 cm, vil den tilfredsstille kravene til rike kinesiske forretningsmenn. Den vil dele plattform med Audi Q7 og flere store modeller fra konsernet i årene fremover.
Sannsynligvis får også produksjonsmodellen en plug-in hybrid drivlinje ala den konseptbilen hadde – slike er meget populære i Kina og kan kjøpes uten de restriksjoner mange andre luksusbiler er pålagt.