-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen utfordrer Tesla
Volkswagen offentliggjør nå bilder av sin første elektriske sedan i konseptform – en direkte utfordrer til Teslas Model S.
Klarsignalet er gitt for ID. Aero Concept som i første runde er tiltenkt Kina hvor den snart skal vises, men den norske importøren røper at bilen kan dukke opp på norske veier allerede neste år.
Vi har tidligere vist spionbilder av en testbil på europeiske veier og omtalt den som fremtiden Passat.
Høsten 2019 fikk vi et hint om at den også kommer som stasjonsvogn gjennom ID. Space Vizzion som debuterte på LA Auto Show.
Volkswagen lover elegant design, fremragende aerodynamikk og generøst med plass i bilen som skal posisjoneres i det øvre middelklasse-segmentet.
Som alle andre elbiler VW så langt har presentert, skal den bygges på den anvendelige MEB-plattformen. Eneste mål vi foreløpig får antydet er en lengde på fem meter, og da er vi på nivå med Tesla Model S som måler 497 cm.
En batteripakke på 77 kWt skal gi bilen en potensiell rekkevidde på over 600 kilometer basert på WLTP-syklusen.
Produksjonsutgaven av ID. Aero skal i salg på det kinesiske hvor den også skal bygges i andre halvår 2023.
En tilsvarende modell for Europa og Nord-Amerika skal vises i 2023, og den skal bygges ved VW-anlegget i Emden.
Den norske importøren, Harald A. Møller, har stor tro på at ID. AERO vil sparke godt fra seg i det norske markedet.
– Med konseptutgaven av ID. AERO får vi en god smakebit av det neste medlemmet av ID.-familien. Dette er en bil med et emosjonelt design som i høyeste grad også ivaretar aerodynamikken. ID. AERO byr på eksepsjonell plass og eksklusivt interiør, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen Norge i Harald A. Møller AS.
– Vi gleder oss enormt til vi kan lansere ID. AERO i Norge. Vi tror den kommer til å treffe eksisterende Volkswagen-kunder som i dag har vært vant med å kjøre bil med god plass, men samtidig også skape entusiasme hos nye kundegrupper, sier Edvardsen-Eibak.
ID. AERO blir Volkswagens åttende helelektriske ID.-modell i Norge, siden ID.3 ble lansert i 2019, og deretter etterfulgt av ID.4, ID.4 GTX, ID.5, ID.5 GTX, ID.BUZZ samt ID.BUZZ Cargo.