-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mysterium
Ny Xpeng til Norge?
Her har vi et lite mysterium. Ikke stort og kanskje helt uten betydning. Eller kanskje det bare viser – hvis det viser noe i det hele tatt – at koordinering ikke alltid er den mest åpenbare styrken til mindre kinesiske bilprodusenter.
For ikke mange dager siden dukket det opp en melding om at Xpeng skulle lansere to nye batterielektriske biler i Europa den 3. februar.
Det hele ledsaget av et typisk teaserbilde, der ingen egentlig kunne si hvilke to biler som var avbildet.
Men siden Xpeng ikke er veldig fantasifull når det gjelder produksjonsfronter, kunne det godt være G9 og en faceliftet P7.
Car News China var selvfølgelig blant en av de publikasjonene som plukket opp nyheten med en gang, men de kan heller ikke helt bestemme seg for hvilke modeller det er snakk om.
De regner imidlertid med at det er det nye flaggskipet G9. Så vidt kommet i produksjon – i de første tre månedene solgte den 623.154 og, i desember, 4020 eksemplarer.
Men CNC forteller at da bilen ble lansert i september, ble markedet ganske forvirret av vanskeligheter med konfigureringen, altfor mange muligheter og altfor mange versjoner. Dessuten altfor høye priser.
Det tok to uker, så var det ryddet opp i valgmuligheter og modeller og prisene var redusert.
G9 selger ikke i Europa, skriver CNC. Men hvis det virkelig er denne som er en av nyhetene, er den ikke veldig ny. Den har ligget ute på Xpengs nettsider, også den norske med norsk tekst og norske priser, i lang tid allerede.
Dessuten er det åpnet for bestillinger av den, så hva den eventuelt kan komme opp med den 3. februar er et lite mysterium
Akkurat som P7 – den er jo enda velkjentere enn G9.
Men her er det en liten åpning. Det er nemlig sagt at den modellen skal komme i en oppfrisket utgave i løpet av første halvår 2023.
Det er kanskje en av de to som skal dukke opp den 3. februar?
Men hva vi åpenbart helt konkret kan vente oss er en snarlig åpning av et utleverings- og service-senter i Lørenskog om ikke mange uker.
De skal åpne fire slike i Europa i år, sier de. Nederland og Sverige får sine i Q2, Danmark får sin i mai, og i Norge skal den åpne allerede i februar.
Skisser viser ganske store anlegg, så la oss håpe de får store nok volum til å forsvare investeringene – eller kanskje det ikke er slik de regner?
Xpeng leverte forresten 11.292 biler i desember. Sammenliknet med Nio på 15.815 og Li Auto på 21.233 er de fremdeles lillegutt i denne start-up-trioen.