-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Mysterium
Ny Xpeng til Norge?
Her har vi et lite mysterium. Ikke stort og kanskje helt uten betydning. Eller kanskje det bare viser – hvis det viser noe i det hele tatt – at koordinering ikke alltid er den mest åpenbare styrken til mindre kinesiske bilprodusenter.
For ikke mange dager siden dukket det opp en melding om at Xpeng skulle lansere to nye batterielektriske biler i Europa den 3. februar.
Det hele ledsaget av et typisk teaserbilde, der ingen egentlig kunne si hvilke to biler som var avbildet.
Men siden Xpeng ikke er veldig fantasifull når det gjelder produksjonsfronter, kunne det godt være G9 og en faceliftet P7.
Car News China var selvfølgelig blant en av de publikasjonene som plukket opp nyheten med en gang, men de kan heller ikke helt bestemme seg for hvilke modeller det er snakk om.
De regner imidlertid med at det er det nye flaggskipet G9. Så vidt kommet i produksjon – i de første tre månedene solgte den 623.154 og, i desember, 4020 eksemplarer.
Men CNC forteller at da bilen ble lansert i september, ble markedet ganske forvirret av vanskeligheter med konfigureringen, altfor mange muligheter og altfor mange versjoner. Dessuten altfor høye priser.
Det tok to uker, så var det ryddet opp i valgmuligheter og modeller og prisene var redusert.
G9 selger ikke i Europa, skriver CNC. Men hvis det virkelig er denne som er en av nyhetene, er den ikke veldig ny. Den har ligget ute på Xpengs nettsider, også den norske med norsk tekst og norske priser, i lang tid allerede.
Dessuten er det åpnet for bestillinger av den, så hva den eventuelt kan komme opp med den 3. februar er et lite mysterium
Akkurat som P7 – den er jo enda velkjentere enn G9.
Men her er det en liten åpning. Det er nemlig sagt at den modellen skal komme i en oppfrisket utgave i løpet av første halvår 2023.
Det er kanskje en av de to som skal dukke opp den 3. februar?
Men hva vi åpenbart helt konkret kan vente oss er en snarlig åpning av et utleverings- og service-senter i Lørenskog om ikke mange uker.
De skal åpne fire slike i Europa i år, sier de. Nederland og Sverige får sine i Q2, Danmark får sin i mai, og i Norge skal den åpne allerede i februar.
Skisser viser ganske store anlegg, så la oss håpe de får store nok volum til å forsvare investeringene – eller kanskje det ikke er slik de regner?
Xpeng leverte forresten 11.292 biler i desember. Sammenliknet med Nio på 15.815 og Li Auto på 21.233 er de fremdeles lillegutt i denne start-up-trioen.