-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Mer fra Kina
Luksus-kineseren Zeekr X
Gitt politisk stabilitet er det bare å slå seg til ro med at kinesiske bilprodusenter i årene framover lanserer nye merker og modeller i Norge som få har hørt om og langt færre kjenner godt til. Geely-eide Zeekr er et slikt, men det kan ta et par år før premiummerket ruller ut X som første modell på norske veier.
Zeekr med orientering mot generasjon Z hører til Geely-sfæren og er således forholdsvis nært i slekt med Volvo, Polestar, Lotus, Lynk & Co og Proton – for å ha nevnt noen av de mest kjente merkevarene fra gruppen.
Kort historie
Zeekr-historien begynner med modellen Zeekr 001, En Porsche/Audi-liknende storbil, 4,97 meter lang, 1,99 meter bred, lansert i Kina i oktober 2021, og som med én motor på hver aksel yter 543 hk/700 Nm i moment, som tar til 100 km/t på 3,8 sekunder og når toppfart på 200 km/t.
Deretter fulgte en stor flerbruksbil, men det ble etter hvert klart at ingen av dem skal til Europa.
Tredje modell
Nå har Zeekr vist merkets tredje modell, en 4,45 meter lang, 1,84 meter bred og 1,57 meter høy premium crossover basert på Geelys SEA-plattform, altså den samme plattformen som Volvo, Polestar, Lotus og Smart (samarbeidsprosjekt med Mercedes Benz) skal bygges på. Akselavstanden oppgis til 2,75 meter. Batteristørrelse sies det ingen ting om ennå.
Ikke så mye er sagt om selve bilen annet enn at den skal ta seg til 100 km/t på under fire sekunder - hvilket betyr at de raskeste utgavene av den får firehjulsdrift og motorytelser ikke ulikt Volvo XC40/Polestar 2 eller mer.
Designet i Göteborg
Zeekr opplyser at designet med rammeløse dører er utviklet av et Stefan Sielaff-ledet team (tysker fra München med fartstid fra hovedsakelig Audi – A1, A7) ved Zeekrs globake designsenter i Göteborg, hvilket betyr at det trolig er mye Volvo/Polestar/Lynk & Co i den.