-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vårt valg

Utrolig nok endte alle disse tre likt poengmessig.
For den teknofrelste, som må ha app-styring, alle onlinefunksjoner tilgjengelig, avanserte kamerasystemer og siste skrik i selvkjøring er det bare ett valg: Mercedesen. Men den er svinaktig dyr om du vil ha alt.
Er det maksimal kjøreglede og komfort som står øverst på ønskelisten, trenger man ikke se lenger enn til BMW 1-serie. Aldrende interiør til tross; dette fungerer glimrende.
Er det derimot en god totalpakke til en fornuftig pris som gjelder, da er Ford Focus strålende. Med kjøreegenskaper av høy klasse og kurante plassforhold, bør ikke Ford-fans la seg skuffe – men interiør- og teknomessig kunne de nok tatt større steg.
Tekst: Odd Erik Skavold Lystad
Foto: Øivind Skar
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Del 3