-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Kulturforskjeller - del 1
Norges mest kjøpte fossilbil møtte verdens mest kjøpte personbil. Hvordan duellen mellom Skoda Octavia og Toyota Corolla endte leser du her.
Tilbake
Ved å skrote Auris som navn fordi det aldri ble den suksessen Toyota hadde håpet, og samtidig børste støvet av Corolla-navnet ved siste modellendring, er Corolla tilbake.
Corolla er ikke lenger en liten bil, nå 4,64 meter lang og med et bagasjerom nesten like stort som i Skoda Octavia. Så hva var vel mer naturlig enn å la de to møtes i duell for å sjekke ut hvem av dem som gir mest bil for pengene? Som sagt så gjort, vi la i vei med en 190 hk bensin-Octavia og en 180 hk bensinhybrid Corolla.
Fire hovedpunkter skiller de to: 4x4, drivstofforbruk, plass og tilhengervekt.
Alt nytt
Men fortsatt er Toyota knipen på rattlengdejusteringen. Hvorfor skal akkurat den detaljen være så vanskelig, når nesten alle andre får det til?
Instrumenteringen består av en skjerm og to mekaniske instrumenter på hver side. Hvorfor ikke alt er digitalt som på Skoda, kan ikke forklares med annet enn at Corolla selges i land som ligger langt bak Norge i digitalisering.
Best på skjerm
På instrumentgrafikk og infotainment ligger VW-konsernet foran de fleste.
Testteamets deltakere er uenige om hvilken bil som er best å sitte i foran. Toyota har el-regulering av begge stolene foran, på Skoda er den manuell, men begge er gode å sitte i og ingen av dem har forlengbar sittepute. Selv om Toyotaen var utstyrt med soltak, ødela det ikke for takhøyden foran.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata