-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spekulasjoner:
Vil Audi slå sammen to modeller?
RENDERINGER: Audi har en ny A4 under utvikling, men hva skjer med A5? Kanskje har vi svaret her.
Vi vet at Audi har en ny A4 under utvikling for lansering neste år. Her på BilNorge har vi vist en ny Avant i form av både renderinger og spionbilder. Men hva skjer med sedanen? Den har vi ikke sett noe til så langt.
Men selv om vi kun har sett stasjonsvognen så langt, kan du være ganske sikker på at Audi ikke overlater sedansalget til erkerivalene BMW 3-serie og Mercedes C-Klasse.
Kan det tenkes at Audi slår sammen to modeller og at den konvensjonelle firedørs sedanen forsvinner på bekostning av en femdørs coupé, eller Sportback i Audi-vokabularet – en karosseriform som hittil har vært solgt under betegnelsen A5?
Slett ikke utenkelig mener vår illustratør Jean Francois Hubert som har laget renderinger av hvordan en slik modell eventuelt kan bli seende ut.
Audi vil garantert også ha sin del av denne kaka som på tross av nedgang de siste årene fortsatt er lukrativ når det gjelder inntjening. Men de altså kan velge å gjøre nye A4 til en femdørs coupé i stedet for en tre-boks sedan, og i så fall blir tilsvarende versjon av A5 overflødig.
Det vi vet er at neste generasjon A4 blir to ulike modeller hvor biler med forbrenningsmotor bygges på en videreutvikling av dagens MLB-plattform mens elbilutgavene skal bygges på den nye PPE-plattformen som er under utvikling i samarbeid med Porsche.
Audi har vist konsepter på elektriske versjoner av A6 i to karosseriformer, samtidig som de kommer med en siste serie fossilbiler.
Det blir krevende for Audi å splitte modellene på ulike plattformer, og det kan være et viktig argument for å fjerne enkelte nisjemodeller. De har allerede annonsert at A1 og Q2 forsvinner, så det er slett ikke utenkelig at A4 sedan tar over for A5 Sportback.
Audi har sagt at siste nye modeller med forbrenningsmotor kommer i 2026, og at de fra 2033 blir en ren elbilprodusent.
Femte generasjon A4 kom på markedet i 2015 og fikk en facelift i 2019 mens dagens A5 kom i 2016 og ble oppgradert i 2019. Det betyr at begge modeller skal gjennom et nytt generasjonsskifte omtrent samtidig – noe som vil gjøre en eventuell fusjon enklere.
I så fall spørs det om A5 Coupé og Cabriolet også forsvinner eller om disse får en oppgradering så de fortsatt kan konkurrere mot BMW 4-serie og den kommende Mercedes CLE.