-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Håndarbeid fra Rolls-Royce
Drop Tail nummer tre
Coachbuilt-divisjonen til Rolls Royce har åpenbart nok å gjøre. Bare klokken til denne spesialmodellen tok det 2 år å planlegge og konstruere, og fem måneder å bygge.
Ikke før var den nye Coachbuilt avdelingen til Rolls-Royce ferdig med å bygge to, eller var det tre?, av sine Boat Tails, så satte de i gang med en ny serie på fire Droptails.
Merkelig navn, jeg ser for meg en eldre herre som sagger og har livkjolen slepende i gulvet. Navnet har muligens noe med en slags fastback fasong å gjøre, men her virker det som om det som Dropper er materialet som siger i solsteiken, og en fastback som blir veldig slapp når dimensjonene blir så svære.
Men folkene på Goodwood-fabrikken vet utvilsomt hva de gjør.
De to første Droptailene, Amethyst og La Rose Noire, er for lengst hos eierne sine. Og nå er det Arcadia Droptail som presenteres.
Engasjert kunde
Eieren her er også ganske klar – han har deltatt i planleggingen hele veien, bilen er inspirert av arkitektur og design fra hans favorittområder: Indonesia, Singapore og Vietnam og treverket er utviklet med referanser til oppdragsgiverens favoritteiendommer og klassiske biler!
Får vi vite.
Vi får forresten noen ekstra informasjoner om veden om bord: Det er en palisander som heter Santos Straight Grain som setter ekstra krav til bearbeiding for at den ikke skal sprekke når den behandles av maskiner og som krevde en spesiell, nyutviklet, lakk for at den skal kunne være beskyttet for livstid.
Hvem sitt liv, forresten?
Bit for bit
Santos ble kuttet opp i 233 individuelle biter som det så tok mer enn 8.000 timer å bearbeide – forteller en åndeløs, spennende pressemelding.
Om bilen vet vi ikke annet enn at de i denne serien får et ombygget chassis (ekstra vekt?) og bruker V12 turboen på 6,75 liter og nesten 600 hester etter at den har fått 30 ekstra i spesialutførelsen. Og fem sekunder da.
Er man virkelig interessert i null til hundre i en slik bil?
Anders Warming, designsjef og vanligvis svært dyktig, sier at «med Arcadia Droptail ser vi vågemot i minimalismen og det underforståtte, beskrevet av livsstilen til en person som har en unik forståelse for Britisk luksus.»
At det var?
Akkurat som med Boat Tailene snakker vi i det øvre nabolaget til £ 20 mill.