-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renault i bakgrunnen:
Mitsubishi viser ny kompakt-SUV
For et par år siden så Mitsubishi seg tvunget til å skrinlegge Europa-satsingen, men så strakk Allliance-partnerne ut en hjelpende hånd. Her er det første resultatet.
I mange år var Outlander den dominerende modellen hos Mitsubishi, og den solgte i perioder så bra at den var blant Norges mest solgte modeller.
I løpet av første halvår 2021 ble de foreløpig siste 554 eksemplarene registrert på norske skilter, og dermed sto importøren igjen med én eneste modell – Eclipse Cross.
Denne fikk en grei mottagelse, selv om volumene var langt unna de Outlander oppnådde i glansdagene. Men den økte interessen for elbiler og tilsvarende dropp for ladbare hybrider har medført dramatisk nedgang. Hittil i år er det ifølge OFV registrert kun 103 nye Eclipse Cross.
Dermed trenger Mitsubishi flere bein å stå på. I januar varslet de at det ville komme en ny ASX, produsert av Renault, og i dag er bilen offisielt avduket.
Jeg tror dessverre ikke dette er bilen som vil redde Mitsubishi-omsetningen i Norge. Bildene avslører en Renault Captur med Mitsubishi-logoer. Og av Captur er det hittil i år registrert 93 biler – ned fra 503 samme periode i fjor.
Mitsubishi ASX skal tilbys med flere forskjellige drivlinjer, fra milde hybrider via «selvladende» og plug-in hybrider. Til Norge kommer kun den ladbare hybriden.
Det er sparsomt med tekniske data for nykommeren, men vi kan vel trygt anta at den har det meste til felles med Captur. Da snakker vi om en samlet effekt på 160 hk fra kombinasjonen 1,6-liters bensinmotor og elmotor. Den elektriske rekkevidden er oppgitt til 50 km.
Bilen skal være på plass hos norske forhandlere i mars 2023. Mitsubishi sier ikke noe om pris, men vi kan vel anta at den vil ligge i samme område som Captur priset til 425.000 kroner.