-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen ID.7 avduket
Stor familiebil med lang rekkevidde
Volkswagen har i dag avduket sin store familiesedan på Auto Shanghai og ved et pressearrangement i Berlin. Den presenteres ikke uventet som merkets nye flaggskip.
Med en lengde på snaue fem meter og en akselavstand på nesten tre, er dette elbilen som skal overta plassen til Passat – en av Norges mest solgte modeller gjennom tidene, og kun slått av Golf.
Volkswagen omtaler bilen som en sedan med stor bakluke. Den har god plass til fem personer i tillegg til et bagasjerom på hele 532 liter.
Lang rekkevidde
Bilen leveres fra start med en batteripakke på 77 kWt, og VW antyder en rekkevidde på inntil 615 kilometer avhengig av utstyrsnivå. Maks ladehastighet er 170 kW.
Siden vil det også komme en batteripakke på 86 kWt, og da snakker vi rekkevidde på rundt 700 kilometer og ladehastighet på 200 kW.
Bilen får et nytt interiør sammenlignet med øvrige ID-modeller, men dessverre fortsetter de konseptet med at alt styres via en berøringsskjerm som her måler 15 tommer.
Riktig nok har du også knapper på rattet og stemmestyring, men mange vil nok savne fysiske knapper og innstillingshjul for bl.a. klimaanlegg.
Mye utstyr
Komfort og sikkerhet er selvsagt på høyeste nivå med blant annet adaptiv cruise-kontroll, filassistent og blindsonevarsling. Head-up display er også standard.
Foreløpig får vi ingen informasjon om drivlinje, men vi kan regne med at ID.7 som øvrige familiemedlemmer er bakhjulsdrevet som standard og at den etter hvert også vil tilbys med firehjulsdrift.
Salget starter i Kina i andre halvår, og Harald A. Møller antyder at de første bilene kommer til Norge innen årets utløp.
– ID.7 blir en virkelig spennende modell for det norske markedet, og den utvider vår allerede brede elbilportefølje ytterligere. Dette er en romslig bil som vil treffe elbileiere med behov for mer plass, samtidig som den også kan treffe kunder som enda ikke har gått over til elbil, sier Thomas Meiner, direktør for Volkswagen personbil Norge i Harald A. Møller AS.
– Her får du en stor og elegant familiebil med en ny rekkeviddestandard, og med mange spennende innovasjoner, konkluderer han.
ID.7 skal produseres både i Emden i Tyskland og i Kina med produksjonsstart andre halvår 2023. Fra 2024 skal den også selges i USA som da får biler fra Tyskland.