-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Eliminerer rekkeviddeangsten
Volkswagen viser neste elbil på CES
Volkswagen benytter den store elektronikkmessen i Las Vegas til å gi en forsmak på merkets neste elbil. ID.7 blir en stor sedan med inntil 700 kilometer rekkevidde.
Allerede til høsten skal de første Volkswagen ID.7 ankomme norske veier. Nå deler Volkswagen ferske bilder av det som kan bli deres nye elektriske flaggskip, dog i en godt kamuflert konseptbil.
Volkswagen har for lengste varslet at deres helelektriske ID.-familie utvides. I fjor viste det tyske bilkonsernet frem en elektrisk sedan i Passat-størrelse med stor bakluke, som da hadde konseptnavnet ID. Aero.
Nå røper de at den nye elbilen får betegnelsen ID.7.
Salgsstart blir senere i 2023, og de første bilene skal etter planen rulle ut på norske veier i siste del av 2023.
– 2023 blir det siste året hvor vi selger fossile personbiler, deretter tilbyr vi utelukkende nullutslippsmodeller. En allerede rikholdig ID.-familie legger til rette for det, og i enda større grad når ID.7 kommer. Den kan treffe mange av Passat-kundene, og kunder som ønsker seg enda mer plass, sier Thomas Meiner, direktør for Volkswagen personbil i Harald A. Møller AS.
Volkswagen ID.7 blir en romslig familiebil, på størrelse med Passat som har vært meget populær på vårt marked i en årrekke.
Volkswagen omtaler den nye helelektriske familiebilen som sitt nye flaggskipsmodell. Endelige WLTP-verdier er ikke klare, men Volkswagen antyder at ID.7 får en rekkevidde på inntil 700 km ved blandet kjøring.
Den nær produksjonsklare utgaven av ID.7 vises med kamuflasje på elektronikkmessen i Las Vegas denne uken.
Større skjerm
Volkswagen har lyttet til kundenes tilbakemeldinger når de har bygget ID.7.
Blant annet blir større skjerm og head-up-display standard på modellen. Infotainment-skjermen får en diameter på hele 38 centimeter (15 tommer). Volkswagen lover også at head-up-displayet får flere nye funksjoner.
Intelligent teknologi
Volkswagen tar også teknologien et par hakk videre i bilen, blant annet med et nytt klimaanleggkonseptet med intelligente ventiler som tilbyr flere funksjoner.
En parkert ID.7 kan for eksempel oppdage når sjåføren nærmer seg, basert på hvordan nøkkelen beveger seg. Basert på dette begynner anlegget å kjøle ned interiøret på varme sommerdager, eller varme det opp på kalde dager, før sjåføren setter seg bak rattet.
Nydesignede "Smart Air Vents" kontrollerer luftstrømmen og beveger seg dynamisk for å fordele luften over store områder så raskt som mulig.
Hvis det er passasjerer i bilen, kan luften ledes rett mot kroppen eller indirekte ventilere interiøret. Disse funksjonene kan aktiveres og lagres individuelt for hver bruker.
– ID.7 blir stor, effektiv, intelligent og selvsagt fullelektrisk. Med andre ord et perfekt nytt tilskudd til ID.-familien, og en modell vi tror kan bli et nytt Volkswagen-ikon for fremtiden, konkluderer Meiner.