-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Elektrisk BMW M3
Første titt på M3 som Neue Klasse
BMW utvikler en ny serie elbiler under betegnelsen Neue Klasse. Det inkluderer også elektriske M-biler.
En av de første Neue Klasse-modellene blir elektriske 3-seriemodeller som forventes på markedet i 2026, trolig med betegnelse i3. Bilen ble vist som Vision Neue Klasse i fjor og vil også komme med fossilmotorer.
De to versjonene av neste 3-serie vil dele utseende, men bygges på hver sin plattform. Elbilen skal bygges på BMWs Neue Klasse dedikerte plattform mens bilene med fossilmotorer forventes å bli bygget på en oppdatert utgave av CLAR-plattformen.
To M3
Begge utgavene vil få M3-varianter, uttalte BMW M-sjef Frank van Meel i oktober, og BMW M har nå lagt ut bilder av en kamuflert bil som trolig er den elektriske M3.
Prototypen har bredere hjulbuer og kamuflasje tilsvarende den som ble benyttet på i4-baserte testutgaver som har blitt testet siden 2022. Med fire motorer forventes toppeffekt på inntil 1360 hestekrefter i de mest ekstreme modellene.
BMW har bekreftet at hver motor vil drive ett hjul slik at man kan styre kreftene dit de best kan nyttiggjøres. Ved å bruke sensorer kan systemet fordele kreftene for å oppnå nøytral og forutsigbar fordeling.
Sylindriske battericeller
Det er ikke kjent hva slags batteripakke som sitter i prototypen, men BMW utvikler sjette generasjon batterier for Neue Klasse som benytter sylindriske celler i stedet for dagens. Batteriene er antydet å gi 30 prosent mer rekkevidde enn man oppnår med dagens teknologi.
Når det gjelder versjonen med fossilmotor vil den trolig fortsatt benytte dagens 3,0-liters rekkesekser i en ny versjon som klarer de stadig strengere utslippskravene.
Før nye 3-serien skal BMW lansere en ny elektrisk X3 som første modell ut i Neue Klasse. Trolig får bilen betegnelse iX3 og kommer på markedet sent i 2025. BMW har ikke sagt om denne kommer i en M-versjon.