-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kulturforskjeller - del 1
Norges mest kjøpte fossilbil møtte verdens mest kjøpte personbil. Hvordan duellen mellom Skoda Octavia og Toyota Corolla endte leser du her.
Tilbake
Ved å skrote Auris som navn fordi det aldri ble den suksessen Toyota hadde håpet, og samtidig børste støvet av Corolla-navnet ved siste modellendring, er Corolla tilbake.
Corolla er ikke lenger en liten bil, nå 4,64 meter lang og med et bagasjerom nesten like stort som i Skoda Octavia. Så hva var vel mer naturlig enn å la de to møtes i duell for å sjekke ut hvem av dem som gir mest bil for pengene? Som sagt så gjort, vi la i vei med en 190 hk bensin-Octavia og en 180 hk bensinhybrid Corolla.
Fire hovedpunkter skiller de to: 4x4, drivstofforbruk, plass og tilhengervekt.
Alt nytt
Men fortsatt er Toyota knipen på rattlengdejusteringen. Hvorfor skal akkurat den detaljen være så vanskelig, når nesten alle andre får det til?
Instrumenteringen består av en skjerm og to mekaniske instrumenter på hver side. Hvorfor ikke alt er digitalt som på Skoda, kan ikke forklares med annet enn at Corolla selges i land som ligger langt bak Norge i digitalisering.
Best på skjerm
På instrumentgrafikk og infotainment ligger VW-konsernet foran de fleste.
Testteamets deltakere er uenige om hvilken bil som er best å sitte i foran. Toyota har el-regulering av begge stolene foran, på Skoda er den manuell, men begge er gode å sitte i og ingen av dem har forlengbar sittepute. Selv om Toyotaen var utstyrt med soltak, ødela det ikke for takhøyden foran.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata