-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Heftig racer
Maserati på vei til banen igjen
På høy tid vil sikkert mange si. Maserati var der oppe lenge før Ferrari i det hele tatt fantes. Men det begynte å slukne da 250 F – verdens vakreste racerbil – begynte å bli gammel og Fangio gikk til Mercedes. Men minnet lever – det er jo bare 65 år siden.
Ikke slik å forstå at Maserati har vært helt baneavers siden den gang.
I det siste har de gjort mye moro med MC12 som enerådde sine klasser mellom 2005 og 2010, og i det siste har de hatt mye moro – og mange smell – i de tette Formel e-løpene.
Men med den nylig presenterte GT2-utgaven av sin MC20, mener de åpenbart en annen form for alvor.
Bare det at de debuterte den i forbindelse med 24-timersløpet på SPA – en av bilsportens virkelige manndomsprøver (er det lov å si det lenger?) viser at dette er ment som hel ved.
I de opprinnelige planene
De påstår at MC20 hele tiden var ment for denne type alvor. Alt ble gjort i Huset, Klaus Busse hadde kontroll på design, og denne gangen var det ikke snakk om å låne komponenter, kompetanse eller gode ideer fra Ferrari.
De sier også at prosjektet alt er såpass modent at bilen skal debutere på bane allerede i løpet av dette året.
De skal selvfølgelig kjøre i det hotte, veldig hotte, Fanatec FT Europe-serien, der Norge blir representert av for eksempel Anders Buchardt og Marius Nakken.
Hvis du ikke vet hva det dreier seg om kan du forsøke å følge med nå til helgen, da er serien på Nürburgring og du kan sparke deg selv bak for at du ikke var obs på Misano for snart fjorten dager siden da tidligere MotoGP-idol Valentino Rossi var med på sprintvinner-laget med en BMW.
Hvis du kan se for deg at taket løfter seg på et åpent stadium der himmelen er taket, kan du også se for deg Misano den 16. juli.
Tøff konkurranse
Det jeg prøver å si er at denne serien er litt morsommere enn de patetiske Drive to Survive sovemedisinene vi har fått servert hittil i år.
Og dit skal Maserati også sammen med alle de andre. Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Honda, Lamborghini, McLaren, Mercedes AMG og Porsche – for å ta dem alfabetisk.
Men ikke slik du er vant til å se dem – eller høre dem, skal jeg love. Dette er ramme alvor.
Du ser selvfølgelig at denne Maseratien er noe helt annet.
Ikke alle biler tåler like godt å bli bygget om til fulle GT2-versjoner, det er akkurat som det sinte, aero-uttrykket noen ganger ikke stemmer med opphavet. Sannsynligvis sitter designerne og skisser GT2-versjonen når de utvikler gatebilen, for å være sikre på at bilen tåler begge oppgavene – visuelt.
Dynamisk har denne det utgangspunktet som vel er ideelt. V6-motoren sentralt bak, masse hester (611 i gateutgave) og et chassis som det er mulig å leke med.
Ingen aner vel hvordan dette skal gå, men bare det at de hiver seg utpå igjen er garantert med på å øke metaverdien på en av de eldste merkevarene i denne enden av bransjen.