-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nok en Hyperbil:
Lamborghini, bakerst i Le Mans-køen
Lamborghini er den foreløpig siste produsenten som stiller seg i kø for å delta i Hyperbil-klassen på Le Mans. Ikke noe er bedre enn et fargerikt og mangfoldig utvalg i toppen.
Vi vet ikke en ting om Lamborghinis kommende bidrag til 24-timersopplevelsen, bortsett fra denne elegante skissen. Se på fronten og Y-linjen, vi kan nok slå fast at dette blir en gjenkjennbar Lambo og ikke en unisex LMDh utgave.
Dermed kan i hvert fall jeg puste lettet ut. Da Lamborghini fikk ny teknisk direktør for et års tid siden og Maurizio Reggiani ble flyttet sidelengs til motorsportavdelingen etter å ha jobbet først på Bugatti fra 1987, og deretter som teknisk general hos Lamborghini siden 1995, tok jeg dette nesten personlig.
Reggiani var absolutt en av de beste – på høyde med Ferraris Forghieri 50 år tidligere.
Men med klare planer om Le Mans, der Audi som eier Lamborghini har så stolte tradisjoner at Lamborghini ikke vil kunne slippe unna med noe halvveis, betyr dette at Reggiani er kommet i posisjon igjen.
Det han gjør fra nå av vil ha betydning og vil bli fulgt svært nøye.
Ikke minst fordi nå må Lamborghini rette opp Le Mans historikken sin, som så langt har vært en dårlig vits.
- 1975: en privat Islero som krasjet under trening! En Diablo Jota som fabrikken bygde for noen kunder i 1995, men det ble så mye trøbbel mellom selger og kjøper at bilen ikke en gang kom til Frankrike!
- Så stilte den japanske Lamborghini Owner-klubben med en tyskbygget Murcielago i 2006. Den kvalifiserte ikke, fordi den ikke greide mange nok av de obligatoriske treningsrundene!
- Året etter var de tilbake med en bil som krasjet under treningen, men ble reparert og klarte en runde i løpet før girkassen sa farvel.
Vi kan vel være enige om at det ikke skal mye til for å bedre den historikken.
Og nå er ambisjonene seriøse, for ikke bare skal fabrikkbilene delta på Le Mans, de skal kjøre full WEC og IMSA serie, hvilket inkluderer Sebring 12-timers og Daytona 24-timers (der de forresten har litt erfaring. Førsteplass i GTD-klassen både i 2018, 2019 og 2020).
Reggiani skal ha sine biler klar til neste års sesong – den er i realiteten rett rundt hjørnet. Vi regner med at den gamle mesteren kommer til å greie det. Med heder.