-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cadillac Celestiq i show-versjonen
Dermed fikk vi hele den nye luksus-Cadillacen etter at GM har teaset oss med foto-fragmenter frem til nå. Den er veldig Cadillac, men det er ikke slik den skal bli når den kommer i produksjon. Dette er en show-versjon får vi vite.
Sammen med Lyriq er dette den første elektriske Cadillacen (hvis du ser bort fra lekebilene som også arveprins Olav hygget seg med). Og den første Cadillacen på lenge som tar minnene fra signal-Cadillacer som Eldorado eller Brougham på alvor.
Mens Lyriq havner midt i den store hopen av elektriske SUV-er, debuterer Celestiq som en dramatisk sports-coupé. Men se godt etter, for den forsvinner snart.
Celestiq skal nemlig bli en saloon fordi det er «salooner som byr på den beste følelsen av luksus».
Noe sikkert Mercedes-Benz er enig i, selv om nettopp Mercedes klarer å vise hvilken kombinasjon av luksus og komfort biler som V-Klassen kan by på.
Vi vet ikke noe om bilen, selv om den nok også står på GMs unisex Ultium plattform. Like universell (og viktig) som MEB er for Volkswagen Gruppen.
I Hummeren er denne plattformen utstyrt med dobbelt batteripakke på 212,7 kWt, men her nøyer de seg sikkert med den samme som i Lyriq: 100 kWt og rundt 500 km rekkevidde.
Vi har ikke noen mål på bilen – bortsett fra at du finner en 50-tommers skjerm der inne.
Vi vet selvfølgelig ikke noen planlagt pris heller, men vi kjenner prisen på produksjonsanlegget.
Bilen skal nemlig bygges, meget sakte og omhyggelig, hjemme i Technical Center som aldri har vært brukt til noe slikt før. Der er det foreløpig investert 81 million dollar for å få til noe som likner en skreddersy-type fabrikk.
(saken fortsetter)
Hvordan jeg syns den ser ut?
Juryen er ikke klar ennå, men foreløpig kunne jeg tenkt meg en front som så litt mindre Lexus ut – men det er dagslys kjørelysene som definerer det. Akkurat som de høye baklysene er med på å gjøre fastbacken mindre fast enn jeg skulle ønske.
Det er vel egentlig grafikken jeg har en beef med, de fine linjene på panseret og dørene som er behandlet som skulpturer applauderer jeg.
Men så begynner jeg å lure på om den brede C-stolpen er dratt for langt bak slik at den ødelegger balansen til bilen og gjør den for baktung.
Nei… jeg må få litt tid på meg, og allerede nå ser jeg klart for meg hvordan den vil kunne bli som en saloon/limo.
Hvorfor laget man en Coupé da når fasiten er så opplagt?
– Show-utgaven av Celestiq er det reneste uttrykk for hva Cadillac er, sier Magalie Debellis, sjef for advance design.
– Den blåser liv i det som har vært de best integrerte uttrykkene og det beste designspråket i merkets historie. Virkelig definisjonen av et Cadillac Flaggskip.
En annen måte å si at dette blir Cadillacenes Cadillac på.