-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Økt rekkevidde og mer muskler
Med nye Cayenne Turbo E-Hybrid lanserer Porsche sin kraftigste Cayenne noensinne. Trenger du et miljøalibi, kan den dessuten kjøres elektrisk i hverdagen.
Om du er forsiktig med høyrefoten skal du greie 70-73 kilometer på ren eldrift med fulladede batterier, men Porsche bruker også elmotoren til å gi bilen maks effekt på hele 739 hestekrefter.
De fleste klarer seg nok greit med den mer moderate Cayenne E-Hybrid med 470 hk / 650 Nm, men nykommeren er skapt for dem som ønsker det ypperste av prestasjoner fra en stor familie-SUV.
Twin turbo V8
Mens «lillebror» er utstyrt med treliters sekser sitter det en fireliters twin turbo V8 under panseret på Turbo-utgaven. Den alene yter 599 hk mens elmotoren sper på med ytterligere 176 hk slik at den kombinerte effekten blir 739 hester og maks dreiemoment 950 newtonmeter.
Den tar deg til hundre på 3,7 sekunder og den potensielle toppfarten er 295 km/t. Batteriet har en kapasitet på 25,9 kWt og skal holde til en elektrisk rekkevidde på inntil 73 kilometer WLTP. Ombordladeren på 11 kW trenger rundt to og en halv time på å lade fra 0 til 100 prosent SoC.
Luftfjæring er standard på Turbo E-Hybrid som leveres i begge karosseriformer, SUV og Coupé. Teknologien sørger for maksimal komfort samtidig som det øker de dynamiske egenskapene når du velger Sport Plus.
Turbo-styling
Modellene har stylingdetaljer hentet fra Turbo-modellene, inkludert store luftinntak i fronten, to doble eksosrør i rustfritt stål og røde bremsecalipere.
Innendørs finner du dekordetaljer i aluminium og taket er kledd i Race-Tek.
Ønsker du mer ekstreme egenskaper på vei og bane kan du bestille Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé med en GT-pakke. Da får du spesialtunet chassis med 10 mm redusert bakkeklaring og keramiske kompositt-bremser (PCCB). Bilen kan optimeres ytterligere med 22-tommers felger i GT-design og bakhjulsstyring.
Nye Cayenne Turbo E-Hybrid er bestillingsklar nå. Norske priser er som følger:
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Modell | Pris fra |
Cayenne Turbo E-Hybrid | kr 2 261 628 |
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé | kr 2 312 435 |
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé med GT-pakke | kr 2 609 973 |