-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Lotus mimrer
Emira med Formel 1-minner
Det er jommen godt å ha både en solid arbeidshest og en god historikk når de nyeste planene må modifiseres og nye tiltak må aktiveres.
Hos Lotus er det først i disse dager den ekstreme Evija begynner å forlate fabrikken.
Samtidig har de redusert de optimistiske salgs- og produksjonsplanene for Eletre og Emeja.
Da er det godt å kunne lene seg på Emira.
Kanskje den siste skikkelige Lotus sportsbilen – i hvert fall den siste med forbrenningsmotor – fra det gamle laget i Hethel, med den gamle designsjefen Russell Carr i spissen.
Bilen begynner å nærme seg fire år nå, men nye versjoner venter i kulissene. Regn med både en Turbo og en Turbo SE i løpet av neste år.
Minner om F1
Men mens vi venter på dem, minner de markedet på sin eksistens ved å lage fem korte serier – 12 biler på hver – der de forteller alle som har glemt det at de var store i Formel 1 en gang.
Samtidig lanserer Lotus noe de kaller Chapman Bespoke programmet. Dette skal tilsvare Q hos Aston Martin, MSO hos McLaren eller Ad Personam hos Lamborghini. Et opplegg som enten sørger for kort-korte serier, eller lar kundene i mye større grad enn vanlig få skreddersy de nye bilene sine.
Emira-serien har simpelthen sett tilbake på Formel 1 bilene i spesielle epoker med spesielle sjåfører, og forsøkt å reprodusere noe av den gamle livréen over på dagens Emira.
Det finnes for eksempel det du kanskje regner som den typiske Senna-uniformen, fra type 97T – den klassiske svart og gull utformingen. Men du møter en annen Senna-inspirert også. Fra hans 99T med lys gult og med blå aksenter her og der. Pluss et stort Lotus-merke over hekken.
Andrettibilen har overført gråfargen med litt gull og rødt, og striper er rett fra hans type 78.
Tenk fritt
Essex-mønsteret lever godt for seg selv, uten tilknytning til noen spesiell fører. De blå og røde fargene fra den, sammen med det typiske sølvet, er også overført til noen Emiraer. Du er i full rett til å tenke både Mario Andretti, Elio De Angelis og Nigel Mansell når du sitter oppi en slik.
Og når det gjelder den siste bilen kan du tenke virkelig langt tilbake. Til Jim Clark og Graham Hill og Colin Chapman den gang han virkelig var sjef og revolusjonerte F1 med type 25.
Dette var jo også før han overtok amerikanernes gode idé om å gjøre racerbilen til en rullende reklameplakat, så her er vi inne på en av historiens nydeligste formel 1 biler. Den mørke grønne med den gule stripen er perfekt overført til noen av disse Emiraene.
Jeg er temmelig sikker på at det er denne versjonen som blir utsolgt først.