-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spionbilder
Første glimt av Fords neste elbil
Den er godt kamuflert i tillegg til at den kjører rundt på et lukket anlegg, så jobben var ikke enkel for våre spionfotografer. Men dette er en ny elbil fra Ford som skal bygges på rekordtid.
Som vi fortalte i desember, har Ford gjort en avtale med Volkswagen om bruk av MEB-plattformen til to nye modeller. Dette er den første – omtalt av Ford som en «Medium-sized crossover».
Den får tette tekniske bånd til Volkswagens ID.4, Audi Q4 e-tron og Skoda Enyaq, men både eksteriør og interiør forventes å bli eksklusivt for Ford.
Det er ikke mange detaljer som er synlige på disse bildene tatt på lang avstand av en meget godt kamuflert prototyp, men vi ser antydninger av et kantet design med markante skjermbuer.
Fronten har en helt dekket grill, lave luftinntak i støtfangeren og slanke LED hovedlykter. Bakfra ser vi LED-lys som strekker seg i hele bilens bredde, en bred bakluke med spoiler på toppen samt diffuser integrert i bakfangeren.
Ford har så langt vært sparsomme med detaljene bortsett fra at bilen blir en femseter med rekkevidde på opp mot 500 kilometer. Vi kan anta at den som modellene fra VW Gruppen kommer med både bakhjuls- og firehjulsdrift.
Ford er så langt den eneste produsenten utenfor VW Gruppen som benytter MEB-plattformen. I tillegg til bilen på bildene skal de også bygge en «Sport crossover» på plattformen. Så gjenstår det å se om forskjellen mellom disse blir like beskjeden som mellom ID.4 og ID.5.
Ford har nylig lansert at de utvikler sin egen elbil-plattform, så det blir neppe flere modeller på MEB-plattformen. Trolig ble denne løsningen valgt for å gi Ford en kickstart til flere modeller ettersom interessen for Mustang Mach-E er dalende.
Ifølge Autocar skal den nye Ford-modellen vises i mars før produksjonen starter ved Ford-anlegget i Köln i midten av 2023. Også den andre modellen skal bygges på samme sted.